Σελίδες

Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Aπαισιόδοξοι για το μέλλον της επιχείρησής τους δηλώνουν επτά στους δέκα επιχειρηματίες της Χαλκιδικής, ένας στους δύο αναμένει συρρίκνωση του τζίρου του για το επόμενο εξάμηνο, ενώ η συντριπτική πλειονότητα δηλώνει πως οι τράπεζες δεν στηρίζουν την επιχειρηματικότητα, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα έρευνας του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής.


Ειδικότερα, οι επιχειρήσεις – μέλη του Επιμελητηρίου που συμμετείχαν στην έρευνα τόνισαν πως υπέστησαν μείωση τζίρου κατά μέσο όρο 37% σε σχέση με πέρυσι. Ο μεγαλύτερος χαμένος, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας, ήταν η μεταποίηση και η βιοτεχνία της περιοχής, με μείωση τζίρου 41,7% και τον τουρισμό να ακολουθεί με 33%.

Oπως επισήμανε ο πρόεδρος του Eπιμελητηρίου Γιώργος Γκιλής, «παρόλο που η θερινή περίοδος έχει αρχίσει, για πρώτη φορά στον νομό οι εγγραφές νέων επιχειρήσεων είναι λιγότερες από τις διαγραφές». Το 51% των επιχειρηματιών δήλωσε ότι για το επόμενο εξάμηνο αναμένει περιορισμό εσόδων, το 32% εκτιμά ότι ο τζίρος του δεν θα καταγράψει καμία μεταβολή, ενώ το 15% αναμένει αύξηση.

Σε επίπεδο απασχόλησης, το ισοζύγιο μεταξύ προσλήψεων και απολύσεων δεν είναι θετικό. Αν και η τουριστική περίοδος αρχίζει πάντα με προσλήψεις (έστω και εποχικές), οι επιχειρήσεις που προτίθενται να απολύσουν είναι περισσότερες από αυτές που είναι διατεθειμένες να προσλάβουν.

Η ανεργία εξακολουθεί να πλήττει τον νομό, αφού κατά μέσο όρο το δεύτερο εξάμηνο του 2010 απολύθηκαν 2,1 εργαζόμενοι ανά επιχείρηση. Τρεις στους δέκα συμμετέχοντες στην έρευνα απαντούν πως η σχέση τους με την κύρια τράπεζά τους έχει γίνει χειρότερη σε σύγκριση με το παρελθόν. Μάλιστα το 73% τονίζει πως οι τράπεζες δεν στηρίζουν την επιχειρηματικότητα όσο θα έπρεπε. Παράλληλα το 87% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι η κρίση έχει επηρεάσει την καταναλωτική τους συμπεριφορά.

Η μεγαλύτερη πτώση στη ζήτηση καταγράφηκε στην ένδυση – υπόδηση (52,8%) και ακολουθούν η διασκέδαση (39,9%) και τα ταξίδια (39,5%). Να σημειωθεί ότι στη συγκεκριμένη ερώτηση οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέχρι δύο απαντήσεις.

Η έρευνα διενεργήθηκε για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής από την εταιρία Interview σε δείγμα 708 ατόμων και απευθυνόταν σε επιχειρηματίες-μέλη του Eπιμελητηρίου αλλά και σε καταναλωτές που κατοικούν στη Χαλκιδική.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ HALKIDIKINEWS

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αγαπητοί φίλοι,

με μεγάλη χαρά φιλοξενούμε τα σχόλιά σας. Υβριστικά, προσβλητικά και άσχετα με το θέμα σχόλια θα διαγράφονται.