ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΙΫΛΙΣΤΗΡΙΑ: ΡΙΧΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΑΛΟΥΝ ΦΟΡΟ ΥΠΕΡΚΕΡΔΩΝ €650 ΕΚΑΤ.

Έκτακτη εισφορά που υπολογίζεται σε περίπου 330 εκατ. ευρώ ανά διυλιστήριο θα κληθούν να καταβάλλουν για τη φορολόγηση των υπερκερδών τα ΕΛΠΕ και η Motor Oil, κέρδη τα οποία θα καταβληθούν στο φορολογικό κλείσιμο της οικονομικής χρήσης. Συνολικά 650 εκατ. ευρώ θα τα πληρώσουν και οι δύο εταιρείες.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, στον ισολογισμό του 2022 θα γίνει μια πρόβλεψη των υπερκερδών και θα καταβληθούν με βάση τη φορολογική δήλωση δηλαδή Μάιο –Ιούνιο 2023. Στελέχη των διυλιστηρίων χαμηλώνουν τους τόνους, σε σχέση με τις προ εβδομάδων τοποθετήσεις τους, λέγοντας ότι πρόκειται για μια ευρωπαϊκή απόφαση για την οποία έχουν μεν ενστάσεις αλλά κατανοούν και τη βούληση της πολιτείας να στηρίξει τα νοικοκυριά που πλήττονται από την ενεργειακή κρίση.

«Όταν έχεις καλές χρονιές (σ.σ. γιατί θα θυμίσω ότι πριν δυο χρόνια γράψαμε ζημιές μισού δισ.) οφείλεις να βοηθάς και να στηρίζεις την κοινωνία» δήλωσε χθες σε συνάντηση με δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της Helleniq Energy (πρώην ΕΛΠΕ) κ. Ανδρέας Σιάμισιης.

Όπως είπε,  η εταιρεία τους τελευταίους μήνες έχει κάνει και από μόνη της αρκετές κινήσεις για να βοηθήσει την ελληνική κοινωνία. Υπολογίζεται ότι το «κύμα ζεστασιάς» που δίνει δωρεάν πετρέλαιο στις ευάλωτες και πολύτεκνες οικογένειες, μαζί με τις εκπτώσεις στα καύσιμα και τις ειδικές τιμές το καλοκαίρι στους ακτοπλόους και τα νησιά, θα προσφέρουν ένα ποσό μεταξύ 30 και 50 εκατ. ευρώ συνολικά για το 2022, κάτι με το οποίο η εταιρεία αποδεικνύει και την κοινωνική της ευαισθησία σε μια περίοδο υψηλής κερδοφορίας.

Θετικό και το 2023

Για το 2023 προέβλεψε ότι η Helleniq Energy θα συνεχίσει να έχει μια καλή χρονιά. Τα νούμερα, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας έχουν υποχωρήσει σε σχέση με το γ΄τρίμηνο ωστόσο υπάρχει αισιοδοξία ότι διυλιστήρια και υγρά καύσιμα θα κινηθούν ψηλά σε σχέση με τα ιστορικά στοιχεία προ πανδημίας αλλά χειρότερα σε σχέση με το 2022.

Χαριτολογώντας μάλιστα δήλωσε ότι αν επαναληφθούν οι επιδόσεις της τρέχουσας χρονιάς, με χαρά θα δεχτεί να πληρώσει και πρόσθετους φόρους, το 2023. Για τη βενζίνη προέβλεψε πτώση της ζήτησης. Την ίδια στιγμή ανοδικά κινείται το πετρέλαιο θέρμανσης με αύξηση 30% με 40% λόγω εκπτώσεων. 

Η  Ελλάδα όπως επισημάνθηκε είναι από τις φθηνότερες αγορές στην ΕΕ, και αυτό προτρέπει τον κόσμο να στοκάρει το πετρέλαιο. Σύμφωνα με τον επικεφαλής των ΕΛΠΕ, το θετικό κλίμα αντανακλάται και στις θυγατρικές του ομίλου στο εξωτερικό, οι οποίες υπολογίζεται να διπλασιάσουν την κερδοφορία τους φέτος και να φτάσουν τα 100 εκ. ευρώ.

Πλαφόν στο φυσικό αέριο

Σχολιάζοντας τη συμφωνία που επιτεύχθηκε χθες για το φυσικό αέριο, δήλωσε ότι είναι ένα θετικό βήμα. Όμως σχετικά με τον τρόπο που θα λειτουργήσει  για να μειώσει την πραγματική τιμή της αγοράς, είναι κάτι που θα φανεί όπως τόνισε.

«Μη ξεχνάτε όμως ότι σε μια εμπορική συναλλαγή υπάρχουν δύο μέρη, όταν κάποιος λέει ότι θα αγοράσει στα 180 ευρώ ανά μεγαβατώρα, αν ο άλλος δεν πουλάει σε αυτή την τιμή, τι θα γίνει;» αναρωτήθηκε. Ο κ. Σιάμισιης επισήμανε ότι και το 180 ευρώ δεν είναι μια χαμηλή τιμή, αλλά ένα υψηλό νούμερο.

Αναφερόμενος μάλιστα στην Ελλάδα, είπε ότι μέσα στα στραβά της έχει πολλαπλές πηγές άντλησης ενέργειας και αυτό είναι ένα πολύ θετικό στοιχείο. «Η Κεντρική Ευρώπη είναι σε τραγική κατάσταση γιατί είναι δύσκολο να αντλήσει αέριο από άλλες πηγές».

Οι γκρίνιες και οι εξαγωγές

Ερωτηθείς ο κ. Σιάμισιης αν τα έκτακτα κέρδη θα αφαιρεθούν από τα μερίσματα ή από τις επενδύσεις, η απάντησε που έδωσε είναι ότι θα αφαιρεθούν από όλα. Τόνισε όμως ότι δεν είναι σε βαθμό που θα προκαλέσουν μεγάλη αναστάτωση στα ΕΛΠΕ.

Τα ελληνικά διυλιστήρια «γκρίνιαξαν στην αρχή», όπως διευκρίνισε, γιατί ο φόρος της Κομισιόν επιβάλλεται σε εταιρείες στην Ευρώπη που τα διυλιστήρια βρίσκονται ανάμεσα σε άλλες δραστηριότητες, κάτι που σημαίνει ότι το κέρδος δεν είναι ξεκάθαρο από που προέρχεται.

Στα ΕΛΠΕ ανέφερε πάνω από 50% έως και 60% προέρχεται από εξαγωγές που για την Μotor Oil είναι πολύ μεγαλύτερο με τις επενδύσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη της εταιρείας να φτάνουν τα 2 δισ.  όταν άλλες εταιρείες ανά την ΕΕ ακολουθούσαν το δρόμο της αποεπένδυσης.

«Αυτό που λένε τα ελληνικά διυλιστήρια είναι ότι πριν υιοθετηθεί ο μηχανισμός έπρεπε να υπάρχει μία πρόβλεψη για τις ιδιαιτερότητες κάθε χώρας. Αυτό όμως είναι θέμα Ευρώπης και όχι ελληνικής πολιτείας» τόνισε.

Πηγή: newmoney.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΕ ΚΑΥΣΙΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ Η ΕΝΑΕΡΙΑ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΔΟΛΑΡΙΟ: ΥΠΟΧΩΡΕΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΓΕΝ - ΝΕΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΥΣΟ

ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ: ΜΙΑ ΑΝΑΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΡΥΠΑΝΙ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ (;)