ΚΙΝΑ: ΤΟ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ

Η Κίνα αποτελεί πλέον το μοναδικό και πιο τρανταχτό παράδειγμα επιτυχημένης μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση, με τις υπόλοιπες μεγάλες αγορές να ακολουθούν με αρκετά μεγάλη απόσταση. 

Ωστόσο, η ταχύτατη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης οδηγεί και στη χαμηλότερη ζήτηση συμβατικών καυσίμων, κάτι που αναπόφευκτα επηρεάζει και την ήδη μειούμενη ζήτηση πετρελαίου. Με αυτά τα δεδομένα, αρκετοί αναλυτές θεωρούν πως η δημοφιλία των EVs στην Κίνα μπορεί να προσφέρει μία εικόνα στο μέλλον της διεθνούς αγοράς αργού

Από τα μέσα του έτους και μετά, οι πωλήσεις των πλήρως ηλεκτροκίνητων και των υβριδικών οχημάτων έχουν ξεπεράσει το 50% των συνολικών πωλήσεων ΙΧ. Η ταχύτατη αυτή υιοθέτηση της νέας τεχνολογίας έχει συνοδευτεί με μία αντίστοιχη επένδυση στις σχετικές υποδομές, όπως οι σταθμοί φόρτισης εντός και εκτός πόλεων. 

Όπως εξηγούν οι αναλυτές, ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς EVs στην Κίνα είναι πολύ ταχύτερος του αναμενόμενου, με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη να έπονται σημαντικά. Στις ΗΠΑ, οι νέες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αγγίζουν μόλις το 10% και αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω μετά την κατάργηση των υφιστάμενων κινήτρων από τη διακυβέρνηση Τραμπ. Η κατάσταση είναι ελαφρώς καλύτερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με τα EVs να ξεπερνούν το 14% των συνολικών πωλήσεων.


Οι πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα ανά κατηγορία. Πηγή: Bloomberg.

Αξίζει να σημειωθεί πως η επιτυχία της Κίνας δεν ήταν τυχαία ή γρήγορη. Το Πεκίνο έχει εφαρμόσει μέτρα ενίσχυσης του κλάδου της ηλεκτροκίνησης για τουλάχιστον μία δεκαετία, κάτι που φαίνεται να αποδίδει τα τελευταία χρόνια. 

Παρόλο που τα κινεζικά οχήματα αποτελούν τη μειοψηφία των πωλήσεων στις δύο μεγάλες ανταγωνιστικές αγορές (ΗΠΑ & ΕΕ), η αδυναμία των εγχώριων αυτοκινητοβιομηχανιών να παράγουν προσιτά στους καταναλωτές οχήματα σημαίνει πως οι Κινέζοι προμηθευτές έχουν ακόμα περιθώριο ανάπτυξης. Αυτό ισχύει ακόμα και με υψηλότατους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών προϊόντων.

Από την άλλη πλευρά, το κινεζικό “θαύμα” της ηλεκτροκίνησης συνεπάγεται μειωμένη ζήτηση συμβατικών καυσίμων. Μολονότι τα υβριδικά οχήματα είναι πιο δημοφιλή από τα πλήρως ηλεκτρικά, οι πρώτες ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα πως οι οδηγοί τους προτιμούν την ηλεκτρική φόρτιση, με τη χρήση βενζίνης να αποτελεί τη λύση έκτακτης ανάγκης. Η εικόνα αυτή διαμορφώνει και ένα κλίμα απαισιοδοξίας σχετικά με τη ζήτηση πετρελαίου από την Κίνα. 

Η βενζίνη συνιστά το 25% της συνολικής ζήτησης πετρελαίου στην Κίνα, με τη χώρα να αποτελεί με τη σειρά της το 20% της παγκόσμιας ζήτησης. Ως εκ τούτου, η περαιτέρω μείωση λόγω της ηλεκτροκίνησης θα οδηγούσε σε νέες πτώσεις και τις τιμές του πετρελαίου.

Της Αρχοντίας Γ. Καλλιτέρη

Πηγή: energia.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΕ ΚΑΥΣΙΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ Η ΕΝΑΕΡΙΑ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΔΟΛΑΡΙΟ: ΥΠΟΧΩΡΕΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΓΕΝ - ΝΕΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΥΣΟ

ΔΗΜΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ: ΟΜΟΨΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ ΣΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΩΤΑΓΩΓΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ