Κυριακή, 3 Απριλίου 2016

ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟ ΟΡΥΚΤΑ


Κάποιοι μπορούν να εθελοτυφλούν αλλά είναι γνωστό τοις πάσι πως χωρίς τα εξορυσσόμενα ορυκτά η ζωή δεν θα ήταν όπως την ξέρουμε

Για παράδειγμα δεν θα είχαμε αυτοκίνητα… 

Έχετε αλήθεια σκεφτεί ποια ορυκτά και σε τι ποσότητες χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου; Αν όχι, ευκαιρία να τα δούμε μαζί:

Αλουμίνιο: 109 κιλά [Σκελετός και σώμα σε –αυτοκίνητα με αλουμινένιο σώμα –,.μέρος της καλωδίωσης, τροχοί, λαμπτήρες, μεταλλική βαφή, σύστημα μετάδοσης, συμπυκνωτής και σωληνώσεις κλιματιστικού, μέρη του κινητήρα (πιστόνια, ψυγείο, κυλινδροκεφαλές), μαγνήτες (για ταχύμετρα, στροφόμετρα, αερόσακους)].

Χρώμιο: 7 κιλά (σημαντικό συστατικό του ανοξείδωτου ατσαλιού στις εξατμίσεις και στα χρωμιωμένα διακοσμητικά ή προφυλακτήρες)

Κάρβουνο: 1.276 κιλά (Χρησιμοποιείται ως πηγή ενέργειας για την εξαγωγή μετάλλων από τα ορυκτά και για την συναρμολόγηση του αυτοκινήτου. Άνθρακας κοκ χρησιμοποιείται για την παραγωγή σιδήρου και ατσαλιού).

Χαλκός: 964 κιλά (για τις περιελίξεις και ως συστατικό σε ορειχάλκινα μέρη, όπως στις ίνες των λάστιχων, στο ψυγείο, κουζινέτα και δακτύλιοι).

Σίδηρος: 2.124 κιλά (το κύριο συστατικό του ατσαλιού, από το οποίο είναι φτιαγμένος ο σκελετός και το σώμα των περισσοτέρων αυτοκινήτων. Θα τον βρούμε στο ντεπόζιτο, στο σώμα του κινητήρα, στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, στις αντλίες, στους άξονες, στα φρένα, στο κιβώτιο ταχυτήτων και σε ντίζες).

Μόλυβδος: 11 κιλά (θα τον βρούμε κυρίως στην μπαταρία, αλλά και στα βάρη ζυγοστάθμισης  των τροχών, στο μηχανισμό σε ζώνες ασφαλείας).

Μαγνήσιο: 2 κιλά (σε ειδικά κράματα στο μηχανισμό των μπροστά καθισμάτων, στους τροχούς, στο κουτί του συστήματος μετάδοσης, στα καλύμματα των βαλβίδων, σε διάφορα κράματα του σώματος του κινητήρα).

Μαγγάνιο: 7,7 κιλά (σημαντικό συστατικό του ατσαλιού στο ντεπόζιτο, σε ελατήρια και άξονες, σε μέρη του κινητήρα, στα καλύμματα βαλβίδων, στην πολλαπλή εξαγωγή της εξάτμισης, σε ημιαξόνια, στο σύστημα μετάδοσης).

Νικέλιο: 4 κιλά (χρησιμοποιείται στο ανοξείδωτο ατσάλι της εξάτμισης και σε ειδικούς μαγνήτες για το ταχύμετρο, στροφόμετρο, αερόσακους, αυτόματο σύστημα πέδησης, βολτάμετρα, θερμοστάτες).

Χαλαζίας: 59 κιλά (εκτός από συστατικό όλων των τζαμιών στο αυτοκίνητο, χρησιμοποιείται ως πηγή πυριτίου για τα ηλεκτρονικά κυκλώματα. Επίσης πυρίτιο περιέχει και το ατσάλι.

Ψευδάργυρος: 10 κιλά (Σαν παράγοντας γαλβανισμού προλαβαίνει τη σκουριά και είναι κύριο συστατικό του ορείχαλκου. Θα τον βρούμε στο ντεπόζιτο, ελατήρια και άξονες, στα ελαστικά ράντιαλ με ατσάλινες ίνες, στο σύστημα μετάδοσης, στον ορείχαλκο του ψυγείου, σε μέρη του κινητήρα, στα καλύμματα βαλβίδων, στα ημιαξόνια, στην πολλαπλή της εξάτμισης, σε χυτευμένα μέρη).

Εκτός των ανωτέρω, στο αυτοκίνητό σας θα βρείτε 113 κιλά πλαστικό, 63.5 κιλά λάστιχο, 0,5 με 1 κιλό θείο, 0,5 με 1,5 κιλό βανάδιο, 0,5 κιλό αντιμόνιο, 1,8 κιλά αμιάντου, κάτι λιγότερο από 3,1 γραμμάρια χρυσού, λιγότερο από 3,1 γραμμάρια πλατίνας και συνολικά λιγότερο από μισό κιλό συνολικά βάριο, κάδμιο, κοβάλτιο, γάλλιο, γραφίτη, αλίτη, άργυρο, στρόντιο, κασσίτερο, τιτάνιο, βολφράμιο, βολλαστονίτη και ζιρκόνιο.

Όπως καταλαβαίνετε, δεν θα υπήρχε περίπτωση να απολαμβάναμε όλα όσα μας προσφέρουν τα αυτοκίνητα ως οικογενειακά μεταφορικά μέσα ή ως εργαλεία δουλειάς χωρίς όλα αυτά τα ορυκτά που χρειάζονται για την κατασκευή τους. 

Ας τα σκεφτόμαστε και αυτά όταν τοποθετούμαστε εναντίον των εξορύξεων.


[ΠΗΓΗ: http://naturalhistory.si.edu/]

Αναδημοσίευση από ellinikoschrysos