ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΕΞΟΡΥΞΕΩΝ ΣΠΑΝΙΩΝ ΓΑΙΩΝ
Οι βιομηχανίες που
δραστηριοποιούνται παγκοσμίως στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων γνωρίζουν
ότι έχουν προς το παρόν δυο (τουλάχιστον) μειονεκτήματα σε σχέση με τα οχήματα
που έχουν μηχανές εσωτερικής καύσης πετρελαίου ή βενζίνης.
Το πρώτο μειονέκτημα είναι η
χρήση σπάνιων γαιών, όπως είναι για παράδειγμα το λίθιο, που απαιτείται για την
κατασκευή μπαταριών που παρέχουν την αυτονομία στην κίνηση των ηλεκτρικών
οχημάτων.
Είναι εξαιρετικά κοστοβόρα η παραγωγή αυτής της πρώτης ύλης, καθώς οι μόνες σοβαρές παραγωγές υπάρχουν σε Κίνα και Αυστραλία εγονός που ανεβάζει την τελική τιμή των ηλεκτρικών ΙΧ στην αγορά στα ύψη και τα καθιστά σχεδόν απλησίαστα για τα μεσαία βαλάντια (αν μετά το τέλος του covid -19 θα υπάρχουν ακόμη οικονομικές τάξεις).
Το δεύτερο φανερό μειονέκτημα των ηλεκτρικών ΙΧ αφορά την σχετικά περιορισμένη αυτονομία τους σε ότι αφορά την κάλυψη χιλιομετρικών αποστάσεων συν το δίκτυο φόρτισης που σε χώρες όπως η Ελλάδα είναι ανύπαρκτο και χρειάζονται κάποια χρόνια για την υλοποίηση τους με γνώμονα και τις γνωστές αγκυλώσεις που παρέχει η αθάνατη ελληνική γραφειοκρατία.
Και ενώ η εγκατάσταση και κάλυψη δικτύων με την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια είναι ένα πολύ σοβαρό ζητούμενο που βρίσκεται υπό σχεδίαση, το κομμάτι της παραγωγής σπάνιων γαιών και ειδικότερα λιθίου από τις βιομηχανίες που κάνουν χρήση τους δείχνει να είναι εξίσου κρίσιμο και κάποιες εξ αυτών κάνουν ότι είναι δυνατόν για να αποκτήσουν εξορυκτική πρόσβαση.
Για παράδειγμα, η αυτοκινητοβιομηχανία “Tesla”, όπως ανακοίνωσε σε διαδικτυακό φόρουμ ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ίλον Μάσκ έχει δεσμεύσει έκταση 10.000 στρεμμάτων στην οποία έχει εντοπίσει μεγάλες ποσότητες λιθίου, τις οποίες προτίθεται να εξορύξει.
Όπως τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της “Tesla” η εξέλιξη αυτή δηλαδή της εμπλοκής δηλαδή της εταιρείας στον κλάδο των εξορύξεων είναι μια πολύ σημαντική πρόκληση, αφού στις ΗΠΑ υπάρχει αρκετό λίθιο, όπως ισχυρίστηκε για να μετατρέψει αρχικά ολόκληρο τον στόλο των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους των ΗΠΑ σε ηλεκτρικό.
Αναμφίβολα, από την θεωρία ως την πράξη υπάρχει τεράστια απόσταση, ωστόσο μήπως βρισκόμαστε στην απαρχή πολύ σημαντικών εξελίξεων στον εξορυκτικό κλάδο με εταιρίες αυτοκινήτων να εισέρχονται στο κλάδο των εξορύξεων;
Αν συνυπολογίσουμε σε αυτό και την σημασία που δίνουν πια οι χώρες του προηγμένου κόσμου στην αξιοποίηση και την χρήση των σπάνιων γαιών για την ανάπτυξη και την θωράκιση των οικονομιών τους, τότε γίνεται αντιληπτό πως θα αλλάξει και η αντιμετώπιση όλων των κυβερνήσεων απέναντι στον εξορυκτικό κλάδο, που μέχρι τούδε φαίνεται πως αδυνατούσαν να αντιληφθούν την κομβική και πολύπλευρη σημασία του .
Για να δούμε.
Σχόλια
Το θέμα είναι τι κάνει η κυβέρνηση μας.
Με ηλεκτρικά σκουτερ και ποδήλατα δεν καλυτερεύει το κλίμα.
Χρειάζεται σχέδιο.Έχουμε;
Υπάρχουν απαντήσεις;