ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ: ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΠΤΩΧΕΥΣΕΙΣ; ΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ; Ή ΚΙΝΕΖΙΚΕΣ ΕΞΑΓΟΡΕΣ;
Του Δρ. Σωτήρη Καμενόπουλου
Σε πρόσφατο άρθρο μου στις 6 Οκτωβρίου 2022 προέβην σε μία εκτίμηση κινδύνου όσο αφορά την Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Αν δεν αλλάξει ΤΩΡΑ στάση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο αφορά την άρον-άρον μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τότε η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα πτωχεύσει! Το γράφω ξεκάθαρα: θα πτωχεύσει και θα πωληθούν αρκετές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα...έρχεται.
(Η εκτίμηση κινδύνου εδώ:
https://www.energia.gr/article/195197/spanies-gaies-ee-oykrania-kai-hlektrokinhsh-lathh-epi-lathon-kai-myalo-den-evalan)
Την επόμενη ημέρα (7 Οκτωβρίου 2022) η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (European Automobile Manufacturers’ Association - ACEA) απέστειλε ένα δραματικό μήνυμα επιβίωσης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
«Η ACEA έχει τώρα αναθεωρήσει την αρχική της πρόβλεψη ότι η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ θα επιστρέψει σε ανάπτυξη το 2022. Αντίθετα, αναμένει ότι θα συρρικνωθεί και πάλι φέτος, υποχωρώντας κατά 1% στα 9,6 εκατομμύρια μονάδες. Σε σύγκριση με τα στοιχεία πριν από την πανδημία του 2019, αυτό αντιπροσωπεύει πτώση 26% στις πωλήσεις αυτοκινήτων σε διάστημα μόλις τριών ετών. Παρά τη συρρικνούμενη αγορά και την πίεση από τον πληθωρισμό και το ενεργειακό κόστος, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να επενδύει μαζικά στην Ε&Α και στις δεξιότητες και τις τεχνολογίες που οδηγούν την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση", εξήγησε ο νέος Γενικός Διευθυντής της ACEA, Sigrid de Vries. "Ένας τέτοιος τεράστιος μετασχηματισμός μπορεί να επιτευχθεί με επιτυχία μόνο από έναν κλάδο που παραμένει ανταγωνιστικός και στο μέλλον. Αυτό εξαρτάται επίσης σε μεγάλο βαθμό από τις σωστές συνθήκες πολιτικού πλαισίου».
Ας επαναλάβω την εκτίμηση κινδύνου με πιο συγκεκριμένη μορφή: Αν δεν αλλάξει στάση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο αφορά τη βίαιη πράσινη μετάβαση τότε δεν θα εκπλαγώ αν δούμε μεγάλες Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είτε να πτωχεύουν, είτε να κρατικοποιούνται εμμέσως (υπό τη μορφή υπέρογκων κρατικών επιδοτήσεων), είτε να πωλούνται σε Κινέζους, δηλαδή στο ΚΚΚ.
Η Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει με κατάρρευση αντίστοιχη της ΕΣΣΔ όταν αυτή εξωθήθηκε σε απίστευτη κατασπατάληση χρημάτων ώστε να πιάσει το διαστημικό-εξοπλιστικό πρόγραμμα του Ρήγκαν («Πόλεμος των Άστρων»).
Στο τέλος του 19ου αιώνα – αρχές του 20ου ξεκίνησε η τεχνολογική μετάβαση από το κάρβουνο στο πετρέλαιο. Η μοναδική «κρατική» παρέμβαση που είχε υπάρξει για τη μετάβαση στη νέα τεχνολογία αφορούσε στο πολεμικό ναυτικό του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η μετάβαση στη χρήση της τότε νέας τεχνολογίας είχε κριθεί απαραίτητη από τον Ουίνστων Τσώρτσιλ καθώς διέβλεπε πως η χρήση κάρβουνου δεν ήταν η αποτελεσματικότερη για την παγκόσμια κυριαρχία του Βρετανικού Ναυτικού. H νέα τεχνολογία υιοθετήθηκε παγκοσμίως από την αγορά χωρίς καμία άλλη κρατική παρέμβαση: η μόνη «παρέμβαση» που υπήρξε ήταν οι ανάγκες των καταναλωτών.
Δεν υπήρξε καμία κρατική παρέμβαση ώστε να επιβληθεί αυτή η τεχνολογική μετάβαση. Η μετάβαση από το κάρβουνο στο πετρέλαιο για εμπορική-καταναλωτική χρήση «επιβλήθηκε» από το μαγικό χέρι της αγοράς. Δεν επιβλήθηκε από κανένα κράτος – πατερούλη. Επιβλήθηκε από την ελεύθερη οικονομία. Πχ. το ίδιο ακριβώς συνέβη με τη μετάβαση στην τεχνολογία των κινητών τηλεφώνων. Κανένα κράτος-πατερούλης δεν επέβαλλε στους καταναλωτές τη μετάβαση στην τεχνολογία των κινητών τηλεφώνων.
Από πού κι ως πού να υποχρεώνεται ο καταναλωτής, με χρήση «βίας» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να υιοθετήσει μία νέα τεχνολογία (ηλεκτρικά αυτοκίνητα); Από πού κι ως πού να αναγκάζεται μια βιομηχανία να αλλάξει προϊόν με Ευρωπαϊκή Οδηγία; Όταν δεν διαθέτει καν τις πρώτες ύλες (κρίσιμα ορυκτά)! Μόνο οι καταναλωτές αποφασίζουν στον καπιταλισμό. Πρόκειται για Πράσινη Σοβιετία η οποία θα έχει πολύ άσχημο τέλος για όλους μας.
*Ο Δρ. Σωτήρης Ν. Καμενόπουλος, είναι κάτοχος Διδακτορικού Διπλώματος από τη Σχολή Μηχανικών Ορυκτών Πόρων του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Πηγή: energia.gr
Σχόλια