ΓΑΛΛΙΑ - ΓΕΡΜΑΝΙΑ: "ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ" ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Ενώ ο χρόνος μετράει αντίστροφα για τη Σύνοδο Κορυφής στις Βρυξέλλες που θα ξεκινήσει την Πέμπτη με κεντρικά θέματα συζήτησης τις οικονομικές εξελίξεις και τον εφοδιασμό της Ουκρανίας, Γερμανία και Γαλλία προσέρχονται στις διαβουλεύσεις με ισχυρές διαφωνίες όσον αφορά το ζήτημα των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης και την πυρηνική ενέργεια.

Όπως αναφέρει το Poltico, η επερχόμενη Σύνοδος Κορυφής στο τέλος της εβδομάδας και το περιεχόμενο των συζητήσεων, θα αναδείξουν και το μέγεθος της απόκλισης μεταξύ των δύο πλευρών, καθώς και τις προοπτικές γεφύρωσης των διαφορών.

Ενδεικτική είναι η δήλωση του Γάλλου υπουργού Μεταφορών, Κλεμέν Μπον στο Politico, ο οποίος τονίζει πως «παρότι στηρίζει τον διαχρονικό “γαλλογερμανικό συμβιβασμό”, όταν υπάρχει μια διαφωνία δεν πρέπει να κρύβεται, αλλά πρέπει να γίνονται προσπάθειες υπέρβασης της».

Υπενθυμίζεται η πρόσφατη άρνηση της Γερμανίας να στηρίξει την πρωτοβουλία της Ε.Ε. να θεσμοθετήσει την απαγόρευση πώλησης ρυπογόνων αυτοκινήτων και φορτηγών οχημάτων από το 2035. Το Βερολίνο – έχοντας στραμμένο το βλέμμα στην εγχώρια ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία – ζήτησε την εξαίρεση των ηλεκτρονικών καυσίμων από την απαγόρευση που προωθούσε η Ε.Ε., παρά το γεγονός ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, δύο φορές είχε απορρίψει αυτή την πρόταση κατά το προηγούμενο έτος.

Στη σκιά αυτών των εξελίξεων, η Γαλλία είχε επικρίνει έντονα τη στάση της Γερμανίας, εκφράζοντας από την άλλη τη δική της «αγωνία» να επεκταθεί στην ΕΕ η γαλλική πολιτική για παραγωγή ενέργειας κυρίως μέσα από πυρηνικούς αντιδραστήρες.

Το γαλλικό αίτημα προκάλεσε «οργή» στο Βερολίνο, με την κυβέρνηση του Όλαφ Σολτς – στην οποία μετέχει και το κόμμα των Πρασίνων – να έχει θέσει «κόκκινη γραμμή» τις συζητήσεις πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. 

Η Γαλλία επεδίωκε, μάλιστα, να συμπεριληφθεί στο κείμενο συμπερασμάτων της Συνόδου μια «εμφατική αναφορά στο ζήτημα της πυρηνικής ενέργειας», με το Βερολίνο να εκφράζει πλήρη άρνηση. Παρά το γεγονός ότι τελικά η αναφορά αυτή δεν υπάρχει στο κείμενο που κυκλοφόρησε το βράδυ της Δευτέρας, το Παρίσι θα συνεχίσει να πιέζει προς αυτή την κατεύθυνση.

Αντίστοιχη πολιτική «επιμονή» – αυτή τη φορά ως προς το ζήτημα της ευρωπαϊκής νομοθεσίας σχετικά με τους κινητήρες των αυτοκινήτων – εκδηλώνει και η Γερμανία, με το Βερολινο να συνεχίζει τις εντατικές διαπραγματεύσεις που έχουν στόχο μια συμφωνία η οποία θα περιλαμβάνει την έγκριση των λεγόμενων «ηλεκτρονικών καυσίμων» (e-fuels).

Η γερμανική στάση έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό και αντιδράσεις στο Ευρωκοινοβούλιο και στις Βρυξέλλες, ενώ διατυπώνονται και επικρίσεις προς το Βερολίνο ότι «έχει ξεπεράσει τα όρια» και ότι απειλείται η «ηγετική αξιοπιστία» της Γερμανίας στο πλαίσιο της Ένωσης.

Οι εξελίξεις στη Σύνοδο Κορυφή τις επόμενες μέρες και η πορεία των συζητήσεων θα αναδείξουν το μέγεθος του χάσματος Γαλλίας-Γερμανίας, αλλά και το αν και κατά πόσο είναι δυνατή μια γεφύρωση των διαφωνιών και μια συμβιβαστική λύση.

Πηγή:kathimerini.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΕ ΚΑΥΣΙΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ Η ΕΝΑΕΡΙΑ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΔΟΛΑΡΙΟ: ΥΠΟΧΩΡΕΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΓΕΝ - ΝΕΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΥΣΟ

ΔΗΜΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ: ΟΜΟΨΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ ΣΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΩΤΑΓΩΓΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ