ΠΑΤΡΑ: ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΜΕ ΤΟ ΦΟΝΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΚΑΙ Η ΜΑΣΤΙΓΑ ΤΩΝ ΚΛΟΠΩΝ ΜΕΤΑΛΛΩΝ

Της Ελένης Μπότα

Ευθύνες από όπου και αν προέρχονται θα αναζητήσει ο Εισαγγελέας σχετικά με τη χθεσινή κατάρρευση της γέφυρας στην Πάτρα όπου ανασύρθηκε νεκρός ένας άνθρωπος και τουλάχιστον 12 τραυματίες.

Πληροφορίες ανέφεραν ότι χτες συνελήφθησαν τρεις εργαζόμενοι της αναδόχου εταιρείας που εκτελούσε τις εργασίες, οι οποίοι και ανακρίθηκαν για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το δυστύχημα.

Οι δύο γέφυρες παρουσίαζαν βλάβες και προβλήματα στατικής επάρκειας. Τα έργα αποκατάστασης ξεκίνησαν το 2021 με κόστος 6.517.287,49 ευρώ για την επισκευή δύο γεφυρών επί της Περιμετρικής (Β601 και Κ635).

Οι γέφυρες, μήκους 167 μέτρων και 169 μέτρων αντίστοιχα σε κάθε κλάδο κυκλοφορίας, βρίσκονται στην αρχή της Παράκαμψης των Πατρών.

Το έργο της αποκατάστασης έχει αναλάβει η εταιρεία ΑΒΑΞ για λογαριασμό της Ολυμπίας Οδού, η οποία κατασκευάζει το κομμάτι Πάτρα-Πύργος και έχει την ευθύνη της συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου από την Ελευσίνα έως την Πάτρα.

Προ μηνών είχε ολοκληρωθεί η ανακατασκευή του πρώτου κλάδου της γέφυρας προς Πύργο και χτες ήταν προγραμματισμένη η κατεδάφιση του δεύτερου κλάδου στο ρεύμα προς Αθήνα, όπου συνέβηκε το δυστύχημα.Στο συγκεκριμένο τμήμα υπήρχαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και είχε απαγορευτεί η κυκλοφορία με απόφαση της Διεύθυνσης της Αστυνομίας Αχαΐας από την Πέμπτη 20 Ιουλίου λόγω εργασιών κατεδάφισης για την ανακατασκευή της κάτω διάβασης.

Πώς έγινε η κατεδάφιση

Οι εργασίες κατεδάφισης της γέφυρας ξεκίνησαν, σύμφωνα με πληροφορίες λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι της Κυριακής. Υπήρχαν μέτρα ασφάλειας όπως υποστηρίζεται. Ωστόσο κατά τη διάρκεια της κατεδάφισης το μηχάνημα που εκτελούσε τις εργασίες έπεσε μαζί με το βασικό κομμάτι της γέφυρας. Σε αυτό το σημείο όπως φαίνεται σταμάτησαν οι εργασίες και ξεκίνησε η αποχώρηση των εργαζομένων από το εργοτάξιο.

Πέρα από το βασικό τμήμα της γέφυρας που έπεσε, υπήρχαν δύο τμήματα εκατέρωθεν που κρεμόταν.

Κάποιοι Ρομά σύμφωνα με τις συγκλίνουσες πληροφορίες μπήκαν στο χώρο τους εργοταξίου και άρχισαν να τραβούν σίδερα από τα μισογκρεμισμένα κατάστρωμα με αποτέλεσμα να καταρρεύσει κάποιο από αυτά τα τμήματα και να τους καταπλακώσει.

Για το αν υπήρξαν αστοχίες κατά την διάρκεια τω εργασιών κατεδάφισης της γέφυρας αλλά και για το πως βρέθηκαν εκεί άτομα άσχετα με το έργο, η ΑΒΑΞ σε χθεσινή της ανακοίνωση ανέφερε ότι "μετά τη διακοπή των εργασιών και παρά την απαγόρευση της κυκλοφορίας και τα μέτρα που είχαν ληφθεί, στο χώρο βρέθηκαν άτομα μη έχοντα εργασία τα οποία τραυματίστηκαν (ένα από τα οποία θανάσιμα) από τμήματα της γέφυρας που κατέρρευσαν".

Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποοδμών Ν. Ταχιάος μιλώντας στην ΕΡΤ ανέφερε "Πρόκειται για ένα τραγικό γεγονός, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία και εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στους ανθρώπους, που έχασαν τον οικείο τους και ελπίζω να σταματήσουμε εδώ. Ακόμα, όπως καταλαβαίνετε, είναι ένα γεγονός σε εξέλιξη και δεν μπορώ να πω παραπάνω, δεν ξέρω παραπάνω αν και είμαι στην έδρα της 6ης ΕΜΑΚ. 

Για να πάμε στο ίδιο το γεγονός της κατάρρευσης της γέφυρας, η γέφυρα κατέρρευσε κατά τη φάση της κατεδάφισης ενώ δεν το περίμεναν αυτό και μάλιστα συμπαρέσυρε και δύο μηχανήματα, ευτυχώς χωρίς να τραυματιστούν οι χειριστές τους. 

Υπάρχουν όμως ερωτηματικά, όπως αν στο συγκεκριμένο εργοτάξιο τηρούνταν όλα τα μέτρα ασφαλείας. Αυτό θα διερευνηθεί, θα το διερευνήσει η εισαγγελία και φυσικά μετά να κρίνει ο φυσικός δικαστής, ο οποίος θα προσωποποιήσει και τις ευθύνες γιατί ευθύνες έχουν πάντα και πρόσωπα. 

Από ‘κει και πέρα, σε ό,τι αφορά το υπουργείο υποδομών, εμείς θα κάνουμε μία εξαντλητική έρευνα. Η γέφυρα δεν έπεσε μόνη της, γινόταν εργασίες κατεδάφισης αλλά δεν περίμεναν να καταρρεύσει σήμερα η γέφυρα αλλά αύριο", δήλωσε ο Νίκος Ταχιάος.

Εργασίες εν μέσω καύσωνα

Για το γεγονός πως γινόταν εργασίες κατεδάφισης, σήμερα, ημέρα καύσωνα με τόσο υψηλές θερμοκρασίες ο υφυπουργός Υποδομών δήλωσε: "Επιτρεπόταν μέχρι τις 12 η ώρα η εργασία αλλά και αυτό θα διερευνηθεί από τους επιθεωρητές εργασίας, για ποιο λόγο συνεχιζόταν οι εργασίες μετά τις 12 η ώρα διότι η κατάρρευση έγινε μετά τις 12. 

Θα διερευνηθεί κι αυτό αλλά το μεγάλο ζήτημα είναι εάν τηρούνταν τα μέτρα ασφαλείας στο εργοτάξιο. Αποκλειστικός υπεύθυνος για τα μέτρα ασφαλείας είναι αυτός, που εκτελεί τις κατασκευαστικές εργασίες. 

Το εργοτάξιο πρέπει να είναι απολύτως περιφραγμένο, να μην υπάρχει η δυνατότητα να παρεισφρήσει κανένας πεζός ή αυτοκίνητο και φυσικά όταν ξέρει κανένας ότι υπάρχει μία κοινωνική ομάδα, η οποία θέλει να καρπωθεί τα προϊόντα της κατεδάφισης για να τα πουλήσει. 

Νομίζω ότι αυτά, που πρέπει να διερευνηθούν, θα διερευνηθούν, η ασφάλεια είναι πάρα πολύ σημαντική για την ηγεσία του υπουργείου υποδομών, δε θα μείνει τίποτα αναπάντητο και φυσικά όπου χρειαστεί να εντατικοποιηθούν τα μέτρα ασφαλείας όπου αλλού γίνονται ανάλογες εργασίες, αυτό θα γίνει", ανέφερε.

Από την άλλη πλευρά άνθρωποι που σχετίζονται με το έργο, αναφέρουν ότι η κατεδάφιση έγινε πριν τις 12 η ώρα, ενώ η εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας αναφέρει ότι υποχρεωτική παύση εργασιών σε περιοχές που ο κίνδυνος θερμικής καταπόνησης καθίσταται εξαιρετικά υψηλός κατά το χρονικό διάστημα 12:00 -17:00, ωστόσο στο εργοτάξιο δεν επικρατούσαν τέτοιες συνθήκες.

Το πρόβλημα των κλοπών

Η χθεσινή κατάρρευση της γέφυρας μετά την εισβολή στο χώρο ανθρώπων "΄μη έχοντες σχέση με τις εργασίες" προκειμένου να πάρουν τα σίδερα από το κατάστρωμα της γέφυρας, φέρνει για μία ακόμη φορά στο προσκήνιο ένα μεγάλο θέμα που είναι οι δολιοφθορές, οι κλοπές καλωδίων, σίδερων και άλλων υλικών από δημόσιες υποδομές, που βάζουν σε σημαντικό κίνδυνο την ασφάλεια μεγάλων έργων της χώρας.

Η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού αποτέλεσε μία από τις παραμέτρους για το δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ δεκάδες είναι καθημερινά οι περιπτώσεις που καταγράφονται για κλοπές υλικών από έργα φωτοβολταϊκών και υποδομών μέχρι ύδρευσης και άρδευσης, κάθε υλικού που μπορεί να κοπεί να και να αποσπαστεί, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στέλεχος της αγοράς.

Σύμφωνα με εκπροσώπους του κατασκευαστικού κλάδου, οι κλοπές υλικών από μεγάλα έργα αποτελεί ένα από τα σοβαρότερα θέματα που αντιμετωπίζουν οι τεχνικές εταιρείας.

"Το φαινόμενο να μπαίνουν Ρομά και να αφαιρούν υλικά με οποιονδήποτε τρόπο, το αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Η κατάσταση αυτή θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των εργαζομένων, των χρηστών αλλά και τη συνέχιση της λειτουργίας και της αποδοτικότητας του έργου", τονίζει στο Capital στέλεχος κατασκευαστικής εταιρείας που δεν θέλει να κατονομαστεί.

Το πρόβλημα πάντως, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, έχει να κάνει με την αποδοχή του κλεμμένου υλικού από εταιρείες ανακύκλωσης.

"Πως αποδέχονται και παίρνουν αυτά τα υλικά χωρίς να ενδιαφερθούν για την προέλευση τους ή κάνοντας τα στραβά μάτια αν και πολλές φορές γνωρίζουν ότι είναι κλεμμένο υλικό", αναφέρει στο Capital στέλεχος του κλάδου.

Πηγή: capital.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΕ ΚΑΥΣΙΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ Η ΕΝΑΕΡΙΑ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΔΟΛΑΡΙΟ: ΥΠΟΧΩΡΕΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΓΕΝ - ΝΕΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΥΣΟ

ΔΗΜΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ: ΟΜΟΨΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ ΣΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΩΤΑΓΩΓΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ