ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ: “ΠΛΟΗΓΟΣ” ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ο ΟΛΘ στα τέλη του Σεπτεμβρίου ανακοίνωσε την αύξηση στην διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων (containers) κατά 11,3% το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Η πολύ ευχάριστη εξέλιξη αποδόθηκε από τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης στη βελτίωση των διαδικασιών φορτοεκφόρτωσης με την προσθήκη δυο νέων γερανογεφυρών, επιτυγχάνοντας έτσι την διακίνηση 255,2 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων στο α’ εξάμηνο σε σχέση με τα 229,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου η “Eldorado Gold” με δελτίο τύπου ανακοίνωσε πως η παραγωγή χρυσού από το Μεταλλείο της Ολυμπιάδας, κατά τη διάρκεια του γ’ τριμήνου του 2023 σημείωσε ποσοστιαία αύξηση 17% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022. Πιο συγκεκριμένα η παραγωγή χρυσού το γ΄τρίμηνο του τρέχοντος έτους έφτασε τις 18.848 ουγγιές, ενώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022 ήταν 16.123 ουγγιές.
Η Καναδική εξορυκτική εταιρεία, από την πλευρά της, απέδωσε αυτή την εξέλιξη στο κομμάτι της ελληνικής παραγωγής στον συνεχή και πολυεπίπεδο εκσυγχρονισμό του μεταλλείου της Ολυμπιάδας, που συμβάλλει και στη διαρκή αναβάθμιση των συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας εντός των στοών του, με αποτέλεσμα να βελτιώνονται προς το καλύτερο και οι συνθήκες εργασίας των εργαζομένων.
Στο ερώτημα, πως συνδέεται η αύξηση διακίνησης του αριθμού εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με την αύξηση της ποσότητας παραγωγής συμπυκνώματος χρυσού από το Μεταλλείο της Ολυμπιάδας στην ΒΑ Χαλκιδική, η απάντηση έχει ως εξής:
Η “Ελληνικός Χρυσός” είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ενισχύοντας έτσι τον αυξημένο γεωστρατηγικό ρόλο του εντός και εκτός της ΕΕ. Έναν ρόλο για τον οποίο η διοίκηση του ΟΛΘ από τον Μάρτιο του 2018, όταν και ολοκληρώθηκε η ιδιωτικοποίηση του λιμένος έχει πατήσει γκάζι για την ενίσχυση αυτού του ρόλου με στοχευμένες επενδύσεις ύψους 67,6 εκατομμυρίων ευρώ.
Στην κατεύθυνση αυτή ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2022 η εμπορική διασύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με 4 λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης. Με το λιμάνι του Σαουθάμπτον της Αγγλίας,του Αμβούργου της Γερμανίας, του Ρότερνταμ της Ολλανδίας και της Αμβέρσας του Βελγίου.
Συγκεκριμένα, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας περίπου 5.000 Teu’s (εμπορευματοκιβωτίων), «δένουν» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης προερχόμενα από τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης και παραλαμβάνουν φορτία προς εξαγωγή για μείζονα λιμάνια της Ασιατικής και της Αφρικανικής Ηπείρου, όπως για παράδειγμα της Κωνσταντινούπολης και της Σμύρνης στην Τουρκία και της Ταγγέρης στο Μαρόκο.
Το ζητούμενο στην συγκεκριμένη περίπτωση για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι να συνεχιστεί η ανοδικότητα των αριθμών του σε εισόδους και εξόδους εμπορευματοκιβωτίων. Η επίτευξη αυτού του στόχου σηματοδοτεί την ανάπτυξη και την ευημερία γενικά της πόλης της Θεσσαλονίκης. Αυτό βέβαια προϋποθέτει και την ύπαρξη εκατοντάδων εταιρειών με το δυναμικό εξαγωγικό προφίλ της Ελληνικός Χρυσός στη Βόρεια Ελλάδα.
Κλείνοντας, ας αναλογιστούμε τι θα σημάνει τόσο για την τοπική όσο και την εθνική οικονομία η έναρξη της παραγωγής του μεταλλείου των Σκουριών το β’ εξάμηνο του 2025 και πόσο σημαντικό είναι να συντονιστούν όλοι εμπλεκόμενοι φορείς προς την κατεύθυνση αυτή.
Σχόλια