ΝΕΑ ΑΝΑΒΟΛΗ ΓΙΑ ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ, ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΓΑΡΩΝ

Ως η ύστατη προσπάθεια να ακυρωθεί το έργο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς Αλεξανδρούπολη, χωρίς η Βουλγαρία να αναγκαστεί να καταβάλει τις προβλεπόμενες αποζημιώσεις, ερμηνεύεται η συνέχιση της παρελκυστικής πολιτικής της κυβέρνησης της γειτονικής χώρας.



Στο πλαίσιο αυτό, χθες έγινε γνωστό ότι το υπουργείο περιβάλλοντος της Βουλγαρίας, έδωσε νέα παράταση ενός μήνα για την επανακατάθεση από την πλευρά της Trans-Balkan Pipeline της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο του αγωγού. Η κυβέρνηση της Βουλγαρίας έχει απορρίψει τρεις φορές τις περιβαλλοντικά σχέδια για τον αγωγό κόστους 1 δις ευρώ.


Η τελική απόφαση των Βουλγάρων αναμένεται να ληφθεί μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου. Επισήμως η βουλγαρική κυβέρνηση δηλώνει ότι περιμένει περισσότερες λεπτομέρειες για τον τρόπο εκφόρτωσης του αργού στο λιμάνι του Μπουργκάς, προσθέτοντας ότι θα μπλοκάρει το έργο εάν δεν ανταποκρίνεται στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις της χώρας.

Θυμίζουμε ότι ο αγωγός προβλέπεται να μεταφέρει έως 50 εκατ. τόνους ρωσικού αργού από τη Μαύρη Θάλασσα και το λιμάνι του Μπουργκάς, στην Αλεξανδρούπολη, παρακάμπτοντας το Βόσπορο.

Σε αντίθεση με το βουλγαρικό υπουργείο περιβάλλοντος, ο πρωθυπουργός της γειτονικής χώρας είναι σαφής ως προς τις προθέσεις της κυβέρνησής του για το έργο, δηλώνοντας ότι ο αγωγός θα εγκαταλειφθεί γιατί δημιουργεί περιβαλλοντικούς κινδύνους για τις ακτές της Μαύρης Θάλασσας και συναντά ισχυρές αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες που φοβούνται ότι θα πληγούν ο τουρισμός και η αλιεία.

Αναλυτές ερμηνεύουν τη στάση της βουλγαρικής κυβέρνησης ως μια προσπάθεια να λάβει αποστάσεις από το έργο επικαλούμενη περιβαλλοντικούς κινδύνους , ώστε να αποφύγει την καταβολή αποζημιώσεων στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία.

Να θυμίσουμε τέλος ότι στο νέο ενεργειακό νόμο που ψηφίστηκε από το ελληνικό κοινοβούλιο, περιλαμβάνεται ειδικό κεφάλαιο με ρυθμίσεις για τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς Αλεξανδρούπολη, ώστε η χώρα μας να εκπληρώσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις για το έργο. 

Συγκεκριμένα στα άρθρα 165 έως 175 του νέου νόμου ρυθμίζονται μια σειρά από ζητήματα που αφορούν στη διαδρομή και εγκατάσταση του αγωγού, το οποίο χαρακτηρίζεται ως έργο εθνικής σημασίας, δημόσιας ωφέλειας και γενικά δημόσιου συμφέροντος. Μεταξύ άλλων καθορίζονται οι υποχρεώσεις ιδιοκτητών ακινήτων, η αποζημίωση των δικαιούχων, ρυθμίζονται θέματα δόμησης, θέματα χρησιμοποίησης δημοτικών εκτάσεων, θέματα απαλλοτρίωσης, θέματα παραχώρησης χρήσης αιγιαλού, παραλίας, χρήσης λιμένα και υποθαλάσσια έργα κλπ.

Αναδημοσίευση απο το www.energypress.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΕ ΚΑΥΣΙΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ Η ΕΝΑΕΡΙΑ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΔΟΛΑΡΙΟ: ΥΠΟΧΩΡΕΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΓΕΝ - ΝΕΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΥΣΟ

ΔΗΜΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ: ΟΜΟΨΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ ΣΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΩΤΑΓΩΓΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ