Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

"ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΓΟΡΑ;" (2ο μέρος)


Στη σημερινή ανάρτηση μας, που αποτελεί συνέχεια της χθεσινής, με αφορμή το πολύ εύστοχο ερώτημα που έθεσε ο διευθυντής του ραδιοφωνικού σταθμού του ΣΥΡΙΖΑ για την... ποινικοποίηση των διαφημίσεων σε ΜΜΕ, θα θυμηθούμε τι έγινε στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού με τη διαφημιστική καμπάνια που έκανε η Ελληνικός Χρυσός και τη λάσπη που έριξε όλο το αντιμεταλλευτικό λόμπι προς τη ΒΑ Χαλκιδική και τους κατοίκους της.

Θα επαναφέρουμε στη μνήμη μας, την άκρως συντονισμένη εκστρατεία ποινικοποίησης της ελεύθερης αγοράς, της στοχοποίησης και τρομοκράτησης των εργαζομένων των μέσων που έπαιξαν τα διαφημιστικά σποτ ή δημοσίευσαν τις πληρωμένες καταχωρήσεις που έδωσε η εταιρεία, από εφημερίδες, site και blog και άλλους επαγγελματίες "ακτιβιστές" των κοινωνικών μέσων δικτύωσης ,που πρόσκεινται φιλικά προς το ΣΥΡΙΖΑ (Δείτε εδώ)

Θυμόμαστε όλους αυτούς τους "παράγοντες" να δημιουργούν απείρου κάλλους καταστάσεις σε ορισμένους ραδιοφωνικούς σταθμούς της Θεσσαλονίκης, όπου από τις πιέσεις και τα απειλητικά μηνύματα που έπεσαν τηλεφωνικώς και ηλεκτρονικώς, οι εργαζόμενοι έφτασαν στο σημείο να ζητήσουν από τους ιδιοκτήτες των ραδιοφώνων να αποσυρθεί η διαφήμιση από το πρόγραμμα τους εξαιτίας της ψυχολογικής πίεσης που ένιωθαν και τους ιδιοκτήτες να ρωτούν αυτούς τους εργαζόμενους "και εσείς πως θα πληρωθείτε, αν δεν παίξουμε διαφημίσεις;" (Δείτε εδώ)

Γιατί λοιπόν εδώ έχουμε δυο μέτρα και δύο σταθμά; Γιατί η διαφημιστική καταχώρηση μιας μεταλλευτικής βιομηχανίας συνιστά "απόπειρα εξαγοράς και φίμωσης της ελευθερίας του λόγου και της έκφρασης", ενώ στην περίπτωση των προβολών διαφημιστικών σποτ φαρμακοβιομηχανιών από το ραδιόφωνο του ΣΥΡΙΖΑ δεν συνίσταται κανένα από τα παραπάνω άγραφα αδικήματα;

Με ποια κριτήρια αξιολογούνται κάποιες διαφημίσεις ως "απόπειρα εξαγοράς και φίμωσης"; Και ποιος είναι ο φορέας αξιολόγησης; Η κεντρική επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ; Τα στελέχη του; Οι «οικολόγοι»; Οι "ακτιβιστές" του διαδικτύου; Ποιός νομιμοποιείται να έχει θέση και θεσμικό λόγο για τέτοιες υποθέσεις;

Και για να μην παρεξηγηθούμε δεν έχουμε καμία πρόθεση κριτικής ή εμπλοκής στην κόντρα, που έχει ξεσπάσει για τα φάρμακα. Επί της διαχείρισης της διαδικασίας που τηρήθηκε, προκύπτουν τα ερωτήματα μας, που αν μη τι άλλο, είναι καθ' όλα επιλεκτική και μονόπλευρη, από την πλευρά όσων διαχέουν προς την κοινωνία τις θέσεις και τις απόψεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Για τον κακό χαμό δε, που ξεσπά κάθε τρεις και λίγο με τις περίφημες χορηγίες των αθλητικών ομάδων δε χρειάζεται να πούμε πολλά πράγματα. Το παιχνίδι και η επικοινωνιακή εκμετάλλευση και εδώ πάνε σύννεφο στην κυριολεξία.

Η οικονομική δυσπραγία ωθεί αθλητικούς παράγοντες να προσφεύγουν για ενίσχυση υπό τη μορφή της χορηγίας προς στην εταιρεία.  Έπειτα αυτές οι κρούσεις διαρρέονται σκόπιμα προς τον τύπο με την αναγκαία σημείωση ότι "η εταιρεία είναι αυτή που θέλει να διαφημιστεί...", ούτως ώστε να δουν το κλίμα που υπάρχει στις τάξεις των οργανωμένων οπαδών τους.

Στο τέλος, αυτοί οι παράγοντες, αν το "σύστημα"  των οπαδών τους δε θέλει τη χορηγία, βουτούν στην κολυμβήθρα του Σιλωάμ που παρέχουν τα φιλικά προς εκείνους τους παράγοντες ή το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ΜΜΕ για να παραδοθούν ξανά "άσπιλοι" και "αμόλυντοι" στον μικρόκοσμο ή μεγαλόκοσμο των συλλόγων τους. (Διαβάστε εδώ)

Εξαίρεση σ’ όλα αυτά αποτέλεσε ο Απόλλωνας Καλαμαριάς και πιο συγκεκριμένα η διοίκηση του ερασιτέχνη, η οποία δημόσια δήλωσε ότι εκείνη ζήτησε τη χορηγία από τη μεταλλευτική βιομηχανία της Χαλκιδικής για την ενίσχυση των τμημάτων υποδομής του συλλόγου. 

Τμήματα υποδομής που δεν είχαν τη δυνατότητα λόγω της αδυναμίας αποπληρωμής των συνδρομών από τους γονείς, που έχουν γράψει τα παιδιά τους στο σύλλογο, να προσφέρουν σ’ αυτά τα παιδιά τα ρούχα και τις μπάλες τους. Και εκεί είχαμε τις γνωστές υποκινούμενες αντιδράσεις δήθεν από γονείς που δεν ήθελαν... "τα παιδιά τους να γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης." (Δείτε εδώ)

Η διοίκηση του Απόλλωνα όμως τους ξεκαθάρισε: «όποιος δε θέλει μπορεί να πάρει το παιδί του και να φύγει από την ομάδα, δε μπορείτε όμως εσείς να επιβάλετε την άποψη σας». Ξέρετε πόσοι γονείς υπέγραψαν για να σταματήσει αυτή η χορηγία;  Ήταν 5 όλοι και όλοι επί συνόλου 227 παιδιών... (Δείτε εδώ)

Σε τελική ανάλυση, μήπως οι διοικήσεις αυτών των ομάδων πρέπει να απευθυνθούν για χορηγίες στις εταιρίες που διαφημίζονται μέσω του Ρ/Σ "Κόκκινο 105.5" για να ησυχάσει και το κεφάλι τους από τις κατευθυνόμενες αντιδράσεις των οπαδών των ομάδων τους αλλά και για να σταματήσουν να προσφεύγουν σε κακόγουστες θεατρικές παραστάσεις του στυλ: "εμείς δε θέλουμε λεφτά, εκείνοι μας τα δίνουν"...

Αφού δεν έχουν το θάρρος να παραδεχθούν τις ενέργειες τους και τους ευχαριστεί να κοροϊδεύουν και να κοροϊδεύονται, ας το κάνουν μεταξύ τους... Υπάρχει λόγος να γινόμαστε όλοι μας θεατές σε επικοινωνιακά, πολιτικά και οικονομικά παιχνίδια;;;

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αυτά που λέτε είναι σωστά. Το κυρίως θέμα όμως είναι ότι έχει γίνει μία άρτια οργανωμένη εκστρατεία κατά πάσης μεταλλευτικής επένδυσης στην Ελλάδα και ειδικά κατά της Ελληνικός Χρυσός. Η εκστρατεία αυτή έχει χρησιμοποιήσει όλα τα επικοινωνιακά μέσα για εξογκώσει ορισμένες δεισιδαιμονίες και να δημιουργήσει ένα "αγώνα" βασισμένο στο ψέμα. Όλη αυτή η οργάνωση χρειάζεται τεχνογνωσία και πάνω από όλα χρήμα. Πολύ χρήμα. Είδαμε το συντονιστικό στην συνέντευξη στην Αθήνα. Δεν ξέρουν να μιλήσουν. Το ερώτημα είναι, ποιος κατευθύνει το αγώνα και ποιος τον χρηματοδοτεί;

Ανώνυμος είπε...

@2:59 Τι θα αλλάξει αν μαθευτεί ποιος ή ποιοί χρηματοδοτούν αυτόν τον αγώνα; Θα αλλάξει η άποψη σου γι' αυτόν τον αγώνα; Θα αλλάξει η άποψη σου για την αριστερά που το στηρίζει; Για τον πρακτορεύοντα εργολαβικά συμφέροντα κ. Παπαγεωργίου στη χερσόνησο του Άθω;