ΣΚΟΥΡΙΕΣ: "ΑΝ ΔΕΝ ΕΡΘΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΘΑ ΣΟΥ ΚΑΨΩ ΤΟ...."
Η παραπάνω φράση είναι, όπως μαθαίνουμε, η πιο συνηθισμένη στις τάξεις των "antigold" θερμοκέφαλων των παραλιακών χωριών του δήμου Αριστοτέλη και χρησιμοποιείται ως "πρόσκληση" σε κάθε αντιμεταλλευτική κινητοποίηση εντός και εκτός των ορίων του δήμου.
Το μόνο που αλλάζει σ' αυτή την απίστευτη "πρόσκληση για αγώνα" είναι το αντικείμενο της καύσης!
Το τι θα καεί αλλάζει από χωριό σε χωριό. Για παράδειγμα στην Ιερισσό η "πρόσκληση" για την μάζωξη της περασμένης Κυριακής, που έγινε στο Σταυρό Θεσσαλονίκης, αφορούσε κάψιμο σπιτιού και καταστήματος, ανάλογα πάντα με την περίπτωση του απειλούμενου. Στα Ν. Ρόδα και την Ουρανούπολη η απειλή στοχοποιεί τουριστικά καταλύματα, ενώ στην Αμμουλιανή η "προειδοποίηση" στρέφεται σε αλιευτικά σκάφη.
Όλα αυτά τα... δημοκρατικά, γεμάτα... ανθρωπιά και... ενωτικότητα σε μια περιοχή που οι αυτόκλητοι προστάτες της ισχυρίζονται ότι μπορεί και πρέπει να ζήσει από τον τουρισμό και το τεράστιο ιστορικό και πολιτισμικό μεγαλείο της ευρύτερης ΒΑ Χαλκιδικής.
Καλά όλα αυτά στα λόγια. Στην αληθινή και όχι εικονική πραγματικότητα, τι σχέση έχουν αυτές οι πρακτικές με την ιστορία και τον πολιτισμό της περιοχής;
Το μοναδικό ευτύχημα για τους τυχόν πεφτοσυννεφάκηδες, που δε μπορούν να διανοηθούν ότι όλα αυτά μπορεί να συμβαίνουν σε μια ευνομούμενη χώρα, είναι ότι η κοινωνία στα παραλιακά χωριά του δήμου που βασανίζεται εδώ και 4 χρόνια από αυτή την ανυπόφορη κατάσταση, πετάει από επάνω της τα παραπάνω βαρίδια που της έχουν φορτώσει κάποιοι αμετανόητοι και θερμοκέφαλοι πολέμιοι της μεταλλευτικής δραστηριότητας, αργά μα σταθερά...
Δεν είναι καθόλου εύκολο. Η ψυχή αυτών των κατοίκων γνωρίζει την δοκιμασία που περνούν σχεδόν κάθε μέρα και να μην μπορούν να το καταγγείλουν δημοσίως πουθενά. Ο λόγος; Ευνόητος...
Σχόλια
ΟΒΕΛΙΞ
διαβάζω συχνά το μπλογκ σας και παροτι στα περισσότερα πραγματα διαφωνω μαζί σας, οφείλω να ομολογήσω οτι πολλά από τα αρθρα που δημοσιεύετε και από επιστημονικό κυρος βριθουν και τεκμηριώνονται με ισχυρα επιχειρήματα.
Το συγκεκριμένο αρθρο ομως, δεν ειναι τιποτε αλλο παρα ο ορισμός της κατινιας. Δε λεει τιποτα συγκεκριμένο, δεν αποδεικνύει τιποτα. Απλώς στοχοποιει κοινωνίες που αντιδρούν στην εξορυξη, κατηγορώντας τους οτι διεπονται στο συνολο τους, και μονον αυτοί, από βιαια ενστικτα, τα οποία δυστυχώς υπαρχουν στην ανθρώπινη φυση και συναντούνται σε ολες τις κοινωνικες ομαδες.
Λυπαμαι αλλά ενα τετοιο γενικολογο και υβριστικό αρθρο δε σας τιμά καθολου.
Ευελπιστώ σε δημοσίευση αν και σας στενοχώρησα.
Δεν μας στεναχωρεί η διαφορετική άποψη. Την σεβόμαστε και την υπερασπιζόμαστε πολλώ δε μάλλον όταν είναι γραμμένη στο ύφος που είναι και το δικό σου σχόλιο.
Κατά τον ίδιο τρόπο είναι γραμμένο και το άρθρο στο οποίο αναφέρεσαι. Δεν στοχοποιεί κανένα προσωπικά.
Αναφέρεται σε πρακτικές και συμπεριφορές και τις οποίες καυτηριάζει με πολιτισμό και ευγένεια.
Αυτόν τον πολιτισμό που κάποιοι τον έχουν μόνο για να χρήση λόγων και όχι έργων. Τα έργα τους είναι σε αντίθετη ρότα.
Σ' ευχαριστούμε και πάλι για το σχόλιο σου.
Πρέπει να ανήκεις στην κατηγορία εκείνων των δημοκρατών που δεν θίγονται τα δημοκρατικά και ανθρωποκεντρικά αισθήματα τους όταν καίγονται σπίτια και αυτοκίνητα εργαζομένων έτσι;
Αλίμονο, οι απειλές και οι κατάρες στους μεταλλωρύχους και τις οικογένειες τους είναι πταίσμα..
Ο ορισμός της κατινιάς αποδίδεται στους άσχετους και απληροφόρητους προβοκάτορες που με εντεταλμένη υπηρεσία πατρονάρουν πρόσωπα και καταστάσεις που ονειρεύονται οι ψευτονταήδες της γειτονιάς.
απληροφόρητοι προβοκάτορες οι antigold; με τίποτα. ο "μηχανισμός" έχει σοβαρές προδιαγραφές, γνώσεις και πληροφορίες η προσφορά τους στην κοινωνία είναι σαν τη Χαλκιδική.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!!!
Πάλι καλά που δεν υπάρχει αστυνομικό τμήμα στην Ιερισσό...!Τι θα μας είχε συμβεί;
2. Τη βια ειτε προερχεται από αντιδρώντες ειτε από μεταλλωρυχους, ειτε από οποιονδήποτε αλλον δεν την θεωρώ πταισμα.
3. Το σχολιο που εκανα στο κείμενο ειχε να κανει με το γεγονός οτι το βρηκα γενικόλογο κι αοριστο, χωρίς επιχειρήματα και την απαντηση μου την πηρα από τον ιδιο τον συντακτη του μπλογκ.
Πως ξέρεις και είσαι τόσο σίγουρος ότι οι επιθέσεις γίνονται σε αντιδρώντες;
Με τέτοια γεγονότα βίας και καταπίεσης πως προεξοφλείς ότι όλοι οι κάτοικοι αυτών των χωριών είναι κατά της εξόρυξης και δεν εμφανίζονται σαν κατά εξαιτίας της τρομοκρατίας που έχετε επιβάλει;
Αν ήταν κατά γιατί να χρειάζεται να πάνε οι γνωστοί νταήδες για να επιβάλλουν την τάξη;
Έχει πολλά κενά η επιχειρηματολογία σου.