ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΩΣ ΜΕΣΟ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ - Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Α/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΑΚΟΥΕΙ???
Εδώ και λίγες ώρες κυκλοφορεί στο twitter μια φωτογραφία από φωτοτυπία έκθεσης μαθήτριας που δημοσιεύτηκε σ' εφημερίδα σχολείου της Μ. Παναγίας.
Σ' αυτή την έκθεση η μαθήτρια αναφέρεται στην ομορφιά του χωριού της Μεγάλης Παναγίας και στον επίλογο της κλείνει ως εξής:
"Τέλος μου αρέσει (το χωριό μου) γιατί σε 15 λεπτά φτάνουμε στη θάλασσα και εύχομαι όλη αυτή η ομορφιά να μην καταστραφεί από το εργοστάσιο χρυσού στις Σκουριές".
Ποια καταστροφή και ποιο εργοστάσιο χρυσού υπάρχει στις Σκουριές; Γιατί επιτρέπεται σ' ένα παιδί να μεγαλώνει μέσα στο ψέμα και την παραπληροφόρηση;
Στις Σκουριές θα εξορύσσεται καθαρός πορφυριτικός χαλκός με παραπροϊόν το χρυσό. Δεν θα παράγεται χρυσός. Η μεταλλουργία χρυσού θα γίνεται στο Μάντεμ Λάκκο.
Σε ποια καταστροφή αναφέρεται η μαθήτρια, όταν σε 6 χρόνια το ανοικτό όρυγμα θα κλείσει έχοντας ήδη ολοκληρωθεί σ' αυτό η περιβαλλοντική αποκατάσταση του;
Εδώ όμως υπάρχει και ευθύνη των δασκάλων και του διευθυντή του σχολείου. Ας υποθέσουμε ότι αυτές οι ανακρίβειες που αναπαράγονται από τη μαθήτρια στην έκθεση της είναι προϊόν της γαλούχησης που λαμβάνει από το οικογενειακό της περιβάλλον.
Ο δάσκαλος της και ο διευθυντής του σχολείου δεν οφείλουν να της εξηγήσουν τη διαφορά ανάμεσα στο ψέμα που ζει και αναπαράγει η μαθήτρια και την πραγματικότητα που αφορά τις Σκουριές, από τη στιγμή που επιτρέπουν να παίρνει θέση επί του ζητήματος σ' αυτή την ηλικία;;;
Η έκθεση της μαθήτριας, όπως δημοσιεύτηκε στο twitter |
Πως αλλιώς θα σταματήσει να μεγεθύνεται το ψέμα μέσα στο μυαλό της και πως θα μάθει να αναφέρεται με ακρίβεια γι' αυτό το ζήτημα, από τη στιγμή που το επιθυμεί, ανεξάρτητα και πέρα από τις απόψεις των δικών της και της ίδιας προσωπικά για τα μεταλλεία και τις εξορύξεις;
Δεν έχει ύψιστη παιδαγωγική αξία και για έναν εκπαιδευτικό η αλήθεια και η εκμάθηση της, ως δομικό στοιχείο διαπαιδαγώγησης, ασχέτως από τα ερεθίσματα και την ανατροφή που λαμβάνει ένα παιδί από την οικογένεια του;
Επιπλέον, ένας παιδαγωγός δεν οφείλει να παρεμβαίνει αποτρεπτικά σε τέτοιες καταστάσεις, έτσι ώστε να φρενάρει εν τη γενέσει του και τον πιθανό υφέρποντα αντιμεταλλευτικό ρατσισμό, που εκκολάπτεται σ' αυτή τη μαθήτρια; Αν δεν παρθούν τώρα οι σχετικές πρωτοβουλίες, πότε θα παρθούν;
Τα όσα έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια με κρούσματα εκφοβισμού ανάμεσα σε μαθητές δεν είναι άξια παραδειγματισμού προς όλους μας; Αρέσει σε κάποιους απ΄αυτούς τους εκπαιδευτικούς να βλέπουν τα παιδιά να φανατίζονται και να τσακώνονται από τόσο μικρές ηλικίες με αφορμή τα μεταλλεία;
Τα όσα έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια με κρούσματα εκφοβισμού ανάμεσα σε μαθητές δεν είναι άξια παραδειγματισμού προς όλους μας; Αρέσει σε κάποιους απ΄αυτούς τους εκπαιδευτικούς να βλέπουν τα παιδιά να φανατίζονται και να τσακώνονται από τόσο μικρές ηλικίες με αφορμή τα μεταλλεία;
Τέλος, είναι ευχαριστημένοι οι εκπαιδευτικοί αυτού του σχολείου, που η έκθεση της παραπληροφορημένης μαθήτριας τους έγινε αντικείμενο εκμετάλλευσης από τους γνωστούς καλοθελητές που λυμαίνονται ότι μπορεί να χειραγωγηθεί στην τοπική κοινωνία; Σχεδόν τα πάντα δηλαδή...
Εκπληρώθηκε κατά αυτόν τρόπο η εκπαιδευτική τους αποστολή;
Αλήθεια, αυτές οι "εκπαιδευτικές" πρακτικές βρίσκουν σύμφωνη την διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού;
Σχόλια
ΟΒΕΛΙΞ ®
1.Η συγκεκριμένη μαθήτρια δεν φοιτά στο δικό μας σχολειό αλλά σε σχολειό της Θεσσαλονίκης.
2.Το δικό μας σχολειό δεν εκδίδει εφημερίδα εδώ και και 10 χρόνια περίπου.
Θερμή παράκληση επειδή το όλο θέμα πηρέ μεγάλη διάσταση και δημιούργησε μεγάλο πρόβλημα και στους Γονέις και στους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας ας είμαστε όλοι πολύ προσεκτικοί στην διασταύρωση των πληροφοριών που κοινοποιούμε.
Σεβόμαστε την άποψη σας, αλλά διαφωνούμε απόλυτα μ' αυτή. Σας ευχαριστούμε για το σχόλιο σας!