ΠΩΣ ΤΑ ΜΜΕ ΧΕΙΡΑΓΩΓΟΥΝ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΥΔΡΟΓΟΝΑΘΡΑΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


Του Σωτήρη Καμενόπουλου

Ο ρόλος των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ) είναι πολύ κρίσιμος στο μηχανισμό της χειραγώγησης των αγορών των ορυκτών πόρων. Τα ΜΜΕ λειτουργούν ως δέκτες και αναμεταδότες πληροφοριών. Αυτές οι πληροφορίες δεν είναι πάντα ακριβείς. Μερικές φορές τα ΜΜΕ υπερεκτιμούν τους πιθανούς κινδύνους και παρέχουν λανθασμένες εκτιμήσεις. 

Όσο και αν προσπαθούν οι επιστήμονες να ενεργούν με επιστημονική ακρίβεια και αντικειμενικότητα ο φόβος μπορεί να εκδηλωθεί ανά πάσα στιγμή από την Κοινή Γνώμη.

Ο φόβος της κοινής γνώμης μπορεί να μετατραπεί σε φόβο των τοπικών αρχών/κυβερνήσεων, οι οποίες στη συνέχεια λαμβάνουν λανθασμένες αποφάσεις. Το επόμενο βήμα, είναι η ακύρωση ή καθυστέρηση σημαντικών έργων αξιοποίησης των ορυκτών πόρων.

Η ακύρωση ή/και καθυστέρηση ενός έργου οδηγεί σε περαιτέρω παγκόσμια διαταραχή προσφοράς ορυκτών πρώτων υλών η οποία με τη σειρά της λειτουργεί υπέρ της δημιουργίας μονοπωλίων ή ολιγοπωλίων. 

Αυτό με τη σειρά του οδηγεί στη χειραγώγηση των τιμών των ορυκτών πόρων. Ο μηχανισμός με τον οποίο τα ΜΜΕ μπορεί να εμπλέκονται στη  χειραγώγηση της αγοράς των ορυκτών πόρων παρουσιάζεται στο Σχήμα 1.

Σχήμα 1. Ο μηχανισμός χειραγώγησης της αγοράς των ορυκτών πόρων από τα ΜΜΕ

Ο εν λόγω μηχανισμός χειραγώγησης της αγοράς των ορυκτών πόρων γενικότερα πρωτοπαρουσιάσθηκε παγκοσμίως στο World Economic Journal –WEJ- του Λονδίνου το 2018 από τον συγγραφέα του παρόντος άρθρου

Αξιοσημείωτο το γεγονός ότι τα μέλη  της Διεθνούς Συμβουλευτικής Επιτροπής του WEJ προέρχονται από αρκετά σημαντικούς οργανισμούς/πανεπιστήμια όπως η Τράπεζα της Αγγλίας, η Βουλή των Λόρδων του Ηνωμένου Βασιλείου, το London School of Economics, το Harvard University, το Oxford Institute for Economic Policy, το Princeton University κλπ.

Ο μηχανισμός του Σχήματος 1 ορισμένες φορές τείνει να προσομοιωθεί ως ένα είδος «μαύρων» ψυχολογικών επιχειρήσεων (PSYOPS). Οι ψυχολογικές επιχειρήσεις, ξεκίνησαν να χρησιμοποιούνται στον στρατιωτικό τομέα ως εργαλείο μεταφοράς επιλεγμένων πληροφοριών στην κοινή γνώμη για να επηρεάσουν τα συναισθήματά της, τα κίνητρά της και την αντικειμενική συλλογιστική και τελικά τη συμπεριφορά των κυβερνήσεων, των οργανώσεων, των ομάδων και των ατόμων.

Το αποτέλεσμα των «μαύρων» ψυχολογικών επιχειρήσεων είναι η μετατροπή της κοινής γνώμης σε μία «εύπλαστη» χειραγωγίσιμη «ύλη» η οποία μπορεί να διαμορφωθεί όπως ακριβώς θέλει ο «πομπός» της πληροφορίας του Σχήματος 1. Αυτό ακριβώς το στρατιωτικού τύπου «εργαλείο» (ή «όπλο» θα μπορούσε να ισχυρισθεί κανείς) χρησιμοποιείται και στην περίπτωση των ορυκτών πόρων ώστε να πραγματοποιηθεί κατάλληλο «μασάζ» εκφοβισμού της κοινής γνώμης με τελικό στόχο αυτή να επηρεαστεί αρνητικά και να ακυρωθούν ή/και να καθυστερήσουν έργα αξιοποίησης ορυκτών πόρων.

Ποιος δεν φοβάται τους σεισμούς;

Ας δοθεί ένα «χειροπιαστό» παράδειγμα από τον τομέα των υδρογονανθράκων και των σεισμών. Ποιος δεν φοβάται τους σεισμούς; Όταν η γη ξεκινά να τρέμει όλοι μας κυριευόμαστε από φόβο. Πρόκειται για έναν αρχέγονο φόβο ο οποίος βρίσκεται βαθιά εντυπωμένος μέσα στο DNA μας. Ωστόσο, αυτός ο φόβος της κοινής γνώμης μπορεί να μετατραπεί σε ένα πολύ χρήσιμο και επικίνδυνο εργαλείο χειραγώγησης της κοινής γνώμης στα χέρια ορισμένων ατόμων ή/και ομάδων συμφερόντων. Εάν ακολουθηθεί βήμα-βήμα η διαδικασία του Σχήματος 1 τότε το αποτέλεσμα είναι σίγουρο.

Ας πάμε στην Κρήτη. Η Κρήτη είναι ένα νησί ιδιαιτέρως σεισμογενές. Αυτό είναι γνωστό. Στην Κρήτη γίνονται σεισμοί διαρκώς καθώς το νησί βρίσκεται πάνω στο νοητό τόξο το οποίο ξεκινά από το Ιόνιο και καταλήγει νοτίως της Κρήτης εκεί που συναντώνται η Αφρικανική με την Ευρωπαϊκή γεωλογική πλάκα. Μέχρι το 2015 τα δημοσιεύματα για σεισμούς στην Κρήτη δεν ήταν σχεδόν καθόλου συχνά. Συνήθως τα Κρητικά ΜΜΕ αναρτούσαν μία είδηση για σεισμό όταν αυτός ήταν ιδιαιτέρως δυνατός/αισθητός.

Σχήμα 2. Αριθμός δημοσιευμάτων για σεισμούς στην Κρήτη 2015-2018

Σεισμοί μεγέθους δύο, τριών ή και τεσσάρων Ρίχτερ σπανίως αναφερόταν στα ΜΜΕ της Κρήτης καθώς αυτοί ορισμένες φορές δεν γινόταν ούτε καν αντιληπτοί από τους κατοίκους του νησιού. 

Από το 2015 και έκτοτε άρχισε να παρατηρείται ένα περίεργο φαινόμενο στα ΜΜΕ της Κρήτης: μεταξύ του Ιανουαρίου 2015 και του  Σεπτεμβρίου 2018 τα δημοσιεύματα των κρητικών ΜΜΕ για σεισμούς αυξήθηκαν κατά 575% (Σχήμα 2). Το σύνολο των δημοσιευμάτων των ΜΜΕ της Κρήτης για σεισμούς την περίοδο 2015-2018 φαίνεται στον Πίνακα 1.

Πίνακας 1. Σύνολο των δημοσιευμάτων των ΜΜΕ της Κρήτης για σεισμούς την περίοδο 2015-2018


Για τη διευκόλυνση των αναγνωστών, τα μεγέθη των σεισμών σύμφωνα με την κλίμακα Ρίχτερ περιγράφονται στον Πίνακα 2.

Πίνακας 2. Μεγέθη σεισμών σύμφωνα με την κλίμακα Ρίχτερ

Από τον Πίνακα 1 διαπιστώνουμε ότι από το 2015 και έκτοτε, το 87.82% των δημοσιευμάτων των ΜΜΕ της Κρήτης αφορούν σεισμούς «Ασήμαντους», «Πολύ Ασθενείς», και «Ασθενείς». Το υπόλοιπο 12.18% αφορούν σεισμούς «Μέτριους» και Ισχυρούς». Ο αριθμός δημοσιευμάτων για σεισμούς στην Κρήτη (ανά έτος) φαίνεται στον Πίνακα 3.

Πίνακας 3. Αριθμός δημοσιευμάτων για σεισμούς στην Κρήτη (ανά έτος)

Από τον Πίνακα 3 διαπιστώνεται μία αύξηση δημοσιευμάτων μεταξύ των ετών 2015-2018 κατά 575%. Πώς εξηγείται αυτό; Είναι δυνατόν να αυξήθηκε τόσο πολύ ο αριθμός των σεισμών στην Κρήτη μεταξύ των ετών 2015 και 2018;

Πίνακας 4. Δημοσιεύματα έτους 2018

Από τον Πίνακα 4 διαπιστώνουμε ότι από τα 27 δημοσιεύματα του 2018  τα 3 (11.11%) αφορούσαν σεισμούς «Ασήμαντους», τα 14 αφορούσαν σεισμούς «Πολύ ασθενείς» (51.85%) και τα 10 αφορούσαν σεισμούς «Ασθενείς» (37.04%). Δηλαδή το 62.96% των δημοσιευμάτων του 2018 αφορά σεισμούς «Ασήμαντους» και «Πολύ Ασθενείς». Διαπιστώνεται λοιπόν μία μεγάλη έκρηξη δημοσιευμάτων το 2018 για σεισμούς «ασήμαντους», «πολύ ασθενείς» και «ασθενείς».

Γιατί συμβαίνει άραγε αυτή η έκρηξη δημοσιευμάτων; Υπάρχει σημαντικός λόγος να «αναμεταδίδονται» ειδήσεις για σεισμούς «Ασήμαντους», «Πολύ Ασθενείς» και «Ασθενείς» όταν αυτοί ίσως δεν γίνονται καν αντιληπτοί από την κοινή γνώμη; Ποιος ο στόχος-σκοπός; Ας σημειωθεί το γεγονός ότι η Κρήτη είναι ένας από τους πλέον σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας. Το 24,3% των εσόδων του εισερχόμενου τουρισμού της Ελλάδας για το 2016 προέρχονται από την Κρήτη ποσοστό που αντιστοιχεί σε 4.3 δισ. ευρώ.

Αντιλαμβάνονται ορισμένοι ότι η διαρκής αναμόχλευση/αναμετάδοση «φοβικών» ειδήσεων για σεισμούς «Ασήμαντους», «Πολύ Ασθενείς» και «Ασθενείς» μπορεί να βλάψει το τουριστικό προϊόν της Κρήτης; Οι Κρητικοί αντιλαμβάνονται ότι με αυτόν τον τρόπο πυροβολούν τα πόδια τους; Εάν πχ. το «τσιμπήσουν» το θέμα ανταγωνιστικές τουριστικές περιοχές (πχ. της Τουρκίας) και αρχίσουν να «διαρρέουν» μέσω των υπόγειων μηχανισμών τους σε διεθνή ΜΜΕ «περίεργες ειδήσεις» για δυσφήμιση του τουριστικού προορισμού της Κρήτης («μη πάτε εκεί, γίνονται συνέχεια σεισμοί» κλπ.) αντιλαμβάνονται οι Κρητικοί ότι θα «αυτοκτονήσουν» τον τουρισμό τους;

Ποιός ο πραγματικά μέγιστος κίνδυνος;

Ποιος είναι όμως ο πραγματικά μέγιστος κίνδυνος; Όταν πραγματικά θα έρχεται το κακό, και η επίσημη Πολιτεία δια των εντεταλμένων οργάνων της θα πρέπει να ενημερώσει την κοινή γνώμη, τότε η κοινή γνώμη δεν θα ακούσει. Τα «αυτιά» της κοινής ννώμης θα έχουν «χαϊδευτεί» τόσο πολύ από το διαρκές «μασάζ» ώστε να έχουν «μουδιάσει» και τελικώς να μπει σε λειτουργία ένας εντελώς αντίστροφος μηχανισμός: ο μηχανισμός του «Πέτρου και του Λύκου».

Σε αυτό το σημείο χρειάζεται προσοχή διότι τα ΜΜΕ και οι δημοσιογράφοι δεν είναι επιστήμονες. Δεν είναι ειδικοί. Όταν τους αποστέλλεται μία πληροφορία/ενημέρωση από κάποιον «πομπό» είναι υποχρεωμένοι να ενημερώσουν την κοινή γνώμη. Αυτή είναι η δουλειά τους και ορθότατα πράττουν. Ουδείς ψόγος, ουδεμία υπόνοια λοιπόν ως προς αυτό. Ωστόσο, όπως γίνεται αντιληπτό, ακόμη και τα ΜΜΕ και οι δημοσιογράφοι μπορεί ίσως να πέφτουν «θύματα» ορισμένες φορές, εν πλήρη αγνοία τους, των «μαύρων» ψυχολογικών επιχειρήσεων χειραγώγησης της κοινής γνώμης.

Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει ποιος μπορεί να είναι ο πομπός του φόβου του Σχήματος 1 και ούτε αφήνονται οι οποιεσδήποτε υπόνοιες. Το σίγουρο όμως είναι ότι οι σεισμοί και τα τσουνάμι δεν σχετίζονται με τις έρευνες των υδρογονανθράκων. Αυτό έχει ξεκαθαρισθεί στην κοινή γνώμη αρκετές φορές διεξοδικά και με παραδείγματα. Οι αναγνώστες μπορούν να διαβάσουν τις σχετικές παραπομπές της παραγράφου.

Τελικώς, αναγκάσθηκαν να το παραδεχθούν και οι οικολόγοι: και με περιβαλλοντική «βούλα» οι σεισμικές έρευνες δεν φέρνουν σεισμούς. Συνεπώς, όποιοι συνεχίζουν να υποστηρίζουν κάτι τέτοιο σπεκουλάρουν στον αρχέγονο φόβο της κοινής γνώμης προκαλώντας χειραγώγηση των ερευνών για τις έρευνες των ελληνικών υδρογονανθράκων με ολέθρια για τον ελληνισμό αποτελέσματα. Άραγε κερδίζουν κάποιοι από αυτό;

Αναδημοσίευση από slpress.gr

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ BLOG: Τα όσα περιγράφει στο άρθρο του ο κ. Καμενόπουλος μας θυμίζουν παρά πολλά από την αντίστοιχη συμπεριφορά κάποιων ΜΜΕ απέναντι στην επένδυση χρυσού και την ευρύτερη μεταλλευτική δραστηριότητα στην ΒΑ Χαλκιδική.

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Εμπεριστατωμένο το άρθρο σας κ. Καμενόπουλε. Έτσι είναι τα πράγματα με τα μέσα "ενημέρωσης". Παραπληροφορούν συνειδητά για την εξυπηρέτηση οικονομικών συμφερόντων που τα έχουν υποδουλώσει.
Ξεχάσατε όμως τον σκοτεινό ρόλο της WWF και των ΜΚΟ που πληρώνονται εξίσου για να χειραγωγούν και να διχάζουν τοπικές κοινωνίες σε ότι αφορά την αξιοποίηση των ορυκτών πόρων της Ελλάδας μας.
Είναι εξίσου βρώμικος ο ρόλος τους με τα ΜΜΕ. Και αυτοί πληρώνονται αδρά σε εποχές που λαός ζορίζεται οικονομικά και όλοι αυτοί οι ακτιβιστές κάνουν την πλούσια ζωή των πολιτικών.
Η Χαλκιδική τα ξέρει όλα αυτά από τον γνωστό ψευδοοικολόγο και την παρέα του.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΕ ΚΑΥΣΙΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ Η ΕΝΑΕΡΙΑ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΔΟΛΑΡΙΟ: ΥΠΟΧΩΡΕΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΓΕΝ - ΝΕΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΥΣΟ

ΔΗΜΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ: ΟΜΟΨΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ ΣΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΩΤΑΓΩΓΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ