Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2020

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΦΘΗΝΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ?


*Ακολουθεί σχόλιο του blog

Στους ευρωπαϊκούς αιθέρες ενδέχεται σύντομα να σημάνει το τέλος των φθηνών αεροπορικών εισιτηρίων. Και αυτό δεν οφείλεται μόνο στην αύξηση της ευαισθητοποίησης για την κλιματική αλλαγή, αλλά σε περισσότερους λόγους.

Πτήση για Μαγιόρκα με… δέκα ευρώ; Πριν μερικά χρόνια αυτό ήταν συχνά εφικτό με τις φθηνές αεροπορικές εταιρείες. Πλέον τέτοια εισιτήρια γίνονται όλο και πιο δυσεύρετα. 

Ως ένα βαθμό αυτό έχει να κάνει με την αύξηση της ευαισθητοποίησης των επιβατών, αλλά και των εταιρειών για την προστασία του κλίματος, δεδομένου ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν βρεθεί συχνά στο στόχαστρο λόγω αυξημένων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. 

Το θέμα της κλιματικής αλλαγής απασχόλησε έντονα τον κλάδο των αερομεταφορών το 2019. Ο επικεφαλής της Lufthansa Κάρστεν Σπορ είχε δηλώσει ότι τα αεροπορικά εισιτήρια κάτω των δέκα ευρώ "είναι από οικολογική, αλλά και από οικονομική άποψη μια τρέλα". Ένας επιπρόσθετος λόγος που αύξησε τις τιμές των εισιτηρίων στη Γερμανία είναι η αύξηση του φόρου αερομεταφορών.

Πολλοί λόγοι ωθούν τις αεροπορικές σε αλλαγή στρατηγικής

Στις αερομεταφορές ισχύει το εξής: όταν εξοικονομούν χρήματα οι επιβάτες, πληρώνουν οι μέτοχοι τα κόστη. Όπως η Laudamotion, θυγατρική της Ryanair, έτσι και η Eurowings, θυγατρική της Lufthansa, "χτύπησαν κόκκινο" στα χρέη. Το ότι κατάφεραν να επιβιώσουν, οφείλεται στις ισχυρές οικονομικά μητρικές εταιρείες τους. Ωστόσο η στήριξη από τις μητρικές δεν φαίνεται να αποτελεί μακροπρόθεσμη λύση.

Επίσης το 2019 η γερμανική αεροπορική εταιρεία Germania, η ισλανδική Wow Air και ο βρετανικός ταξιδιωτικός κολοσσός Thomas Cook κήρυξαν πτώχευση. Στο πλαίσιο αυτό ειδικοί θεωρούν καλή κίνηση το ότι πολλές εταιρείες ξαναβλέπουν την πολιτική τιμών τους. "Tα προγράμματα πτήσεων για τον χειμώνα είναι ενθαρρυντικά" ανέφερε στο γερμανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο dpa ο ειδικός σε θέματα αερομεταφορών Ντάνιελ Ρέσκα από τον οίκο Bernstein.

Για τον χειμώνα οι αεροπορικές εταιρείες φαίνεται να ακολουθούν μια πιο "πειθαρχημένη" πολιτική. Για παράδειγμα η Ryanair περιορίζει σημαντικά τις προσφορές της, η Easyjet στοχευμένα μειώνει τις προσφερόμενες πτήσεις, ενώ η Eurowongs μειώνει κυρίως τα δρομολόγια εσωτερικού στη Γερμανία. 

Επιπλέον η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, επηρεάστηκε και από την κρίση της Boeing. Η απαγόρευση πτήσεων για τα Boeing 737 Max μέσα στο 2019, μετά από δύο συντριβές αεροσκαφών αυτού του τύπου και 346 θανάτους, επηρέασε άμεσα την ιρλανδική εταιρεία, δεδομένου ότι εκκρεμούσαν δικές της παραγγελίες. Τα αεροσκάφη αυτού του τύπου πλέον απαγορεύεται να απογειώνονται. 

Η Ryanair περιμένει νέα μοντέλα, λιγότερο ενεργοβόρα, προκειμένου να επεκτείνει των στόλο της. Μέχρι να ολοκληρωθούν οι παραγγελίες, εκτιμά ο Ντάνιελ Ρέσκα, ενδέχεται να μην υπάρξουν περαιτέρω μειώσεις στις τιμές της Ryanair.

Παρά τις θετικές προβλέψεις, οι κλυδωνισμοί συνεχίζονται

Σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών ΙΑΤΑ αναμένονται αυξανόμενα κέρδη για τις ευρωπαϊκές αερομεταφορές. Ωστόσο, αν και η γενική τάση είναι θετική, επιμέρους εταιρείες σημείωσαν απώλειες κι άλλες τώρα μόλις επανέρχονται σε κερδοφόρα πορεία. Τα προβλήματα σε πολλές εταιρείες παραμένουν. 

H Lufthansa το 2019 υπολογίζει στο ένα τρίτο των κερδών-ρεκόρ που σημείωσε το 2018. Τότε είχε σημειώσει κέρδη ύψους 3 δις ευρώ και αυτό παρά την πτώχευση της θυγατρικής Air-Berlin. 

Tαυτόχρονα δεν έχει επιλυθεί η διαμάχη με το συνδικάτο UFO των ιπτάμενων συνοδών, κάτι που οδήγησε σε απεργίες στην Eurowings. Προβληματική είναι και η ιταλική αεροπορική εταιρία Alitalia, με το ιταλικό κράτος να χάνει την υπομονή του ζητώντας ριζικές αλλαγές. 

Αλλά και η Condor, η οποία παρά την πτώχευση της μητρικής Thomas Cook επιβίωσε κατόπιν κρατικού δανείου, θα πρέπει να βρει μέχρι τέλος Μαρτίου νέο ιδιοκτήτη.

Στέφεν Βάιερ, dpa

Eπιμέλεια: Δήμητρα Κυρανούδη

Πηγή: Deutsche Welle

Αναδημοσίευση από capital.gr

*ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ BLOG: Μια αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής των αεροπορικών εταιρειών προς τα πάνω, σ' ότι αφορά την χώρα μας, σίγουρα δεν θα επηρεάσει τους έχοντες, αλλά τους μη έχοντες που πολύ πιθανόν να ανήκουν στην κατηγορία των συμπολιτών μας, που έψαχναν οικονομικούς τρόπους μετάβασης στο εξωτερικό για να πάνε να δουν παιδιά, εγγόνια, ανίψια, που ξενιτεύτηκαν από την Ελλάδα στα χρόνια της σκληρής μνημονιακής κρίσης για να αναζητήσουν στο εξωτερικό καλύτερες προοπτικές εργασίας και επαγγελματικής αποκατάστασης.

Είμαστε σχεδόν βέβαιοι, πως αυτοί που από την χώρα μας έψαχναν εισιτήριο για παράδειγμα με 10 ευρώ για Μαγιόρκα είναι πολύ λιγότεροι από εκείνους που έψαχναν ανάλογης τιμής εισιτήρια για πόλεις των Κάτω Χωρών, της Γερμανίας, της Αγγλίας κλπ.

Πολλά έχουν δει τα μάτια μας, ωστόσο ευχόμαστε στο άμεσο και προσεχές μέλλον να μην δούμε να επικρατούν εικόνες στην ευρωπαϊκή ήπειρο και ειδικότερα στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της, σαν αυτή που κοίταξε να επικοινωνήσει ως... προβολή του μέλλοντος μας, πριν 2 εβδομάδες περίπου, η γνωστή Σουηδή ακτιβίστρια Γκρέτα  Τούνμπεργκ.

Για όσους δεν θυμούνται, η ανήλικη, αλλά παγκοσμίου φήμης ακτιβίστρια, δημοσίευσε φωτογραφίες στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης που την έδειχναν να κάθεται στο πάτωμα τρένου ...παρέα με τις βαλίτσες της, λόγω ενώ όπως αποκάλυψε η γερμανική εταιρεία σιδηροδρόμων απόλαυσε τις υπηρεσίες που παρέχει η Α' θέση!

Είναι αυτή η υστερία βλέπετε, της αμφιλεγόμενης κλιματικής αλλαγής, που μέσα σε όλα τα θεωρήματα της στοχοποίησε περιβαλλοντικά και την χρησιμοποίηση του αεροπλάνου...

Προφανώς και οι εικόνες με επιβάτες να κρέμονται έξω από μέσα μαζικής μεταφοράς ή να κάθονται στο πάτωμα αυτών είναι περιβαλλοντικά πιο ασφαλείς...