ΜΕΛΕΤΗ ΕΜΠ: ΥΨΗΛΟ ΔΙΨΗΦΙΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ "ΚΛΕΒΕΙ" ΣΤΗΝ ΑΝΤΛΙΑ

Αίσθηση προκάλεσε πάντως το γεγονός ότι παρά το γεγονός ότι ο ΣΕΕΠΕ είχε στη διάθεσή του τα ακριβή ποσοστά της μελέτης του ΕΜΠ, οι εκπρόσωποι των εταιρειών απέφυγαν να τα δημοσιοποιήσουν και αρκέστηκαν να παρατηρήσουν ότι η παραβατικότητα με τις ελλειμματικές παραδόσεις παρουσιάζει διαρκώς επιδεινούμενη εικόνα με την πάροδο του χρόνου, όπως δείχνει και η σύγκριση με παλαιότερες αντίστοιχες μελέτες για τις ελλειμματικές παραδόσεις στα πρατήρια καυσίμων.

Από το 2011 έως το 2016 καταγράφηκε μεγάλη αύξηση της παραβατικότητας που συνεχίζεται σταδιακά μέχρι και σήμερα, ανέφερε ο αντιπρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Χ. Τζιόλας, ο οποίος τόνισε ότι για την αντιμετώπιση του φαινομένου απαιτείται ένα ολιστικό και ψηφιακό σύστημα παρακολούθησης των διακινήσεων καυσίμων στη λιανική εμπορία σε πραγματικό χρόνο.

Ο λόγος για το σύστημα εισροών εκροών το οποίο παρότι έχει εγκατασταθεί εδώ και 10 χρόνια και έχουν επενδυθεί για αυτό εκατοντάδες εκατομμύρια, εντούτοις δε λειτουργεί. Ο ΣΕΕΠΕ επικαλέστηκε το παράδειγμα της Βουλγαρίας, η οποία επίσης αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα παραβατικότητας στα καύσιμα. 

Το σύστημα εισροών εκροών στη γειτονική αγορά εφαρμόστηκε μέσα σε ένα χρόνο και μόνο κατά τον πρώτο μήνα λειτουργίας του έκλεισαν 300 πρατήρια τα οποία προφανώς έκλεβαν τους καταναλωτές. Επίσης σύστημα εισροών εκροών εφαρμόζουν μεγάλες εταιρείες που διαθέτουν εκτεταμένα δίκτυα πρατηρίων στο εξωτερικό προκειμένου να μπορέσουν να ελέγξουν καλύτερα τις διακινήσεις καυσίμων τους.

Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα όπου έχουν επενδυθεί περίπου 200 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση, το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει ή λειτουργεί εν μέρει καθώς αποστέλλονται στοιχεία τα οποία όμως δεν ελέγχονται. Και αυτό γιατί λείπει η καρδιά του συστήματος δηλαδή η κεντρική πλατφόρμα συλλογής ανάλυσης διασταύρωσης και διακρίβωσης πιθανής παρανομίας ώστε οι αρχές να έχουν συγκεκριμένες πληροφορίες αλλά και στόχους.

Τα τρία βασικά βήματα που πρέπει να γίνουν είναι η επικαιροποίηση των τεχνικών προδιαγραφών των υφιστάμενων συστημάτων και η διασύνδεσή τους, η ανάπτυξη πλατφόρμας συλλογής στοιχείων και αυτόματων διασταυρώσεων και η επέκταση της εφαρμογής του συστήματος στο σύνολο των σημείων της εφοδιαστικής αλυσίδας πέραν των πρατηρίων σε σημεία όπως τα πρατήρια της βιομηχανίας, τα μεταλλεία, τα εργοτάξια, τα πρατήρια ΚΤΕΛ, συνεταιρισμών ταξί κλπ.

Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι η αγορά είναι παραβατική και προβληματική, σχολίασε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γ. Αληγιζάκης καλώντας την κυβέρνηση να προχωρήσει στην ενεργοποίηση του συστήματος εισροών εκροών όπως προτείνει ο σύνδεσμος.

Πηγή: capital.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΕ ΚΑΥΣΙΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ Η ΕΝΑΕΡΙΑ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΔΟΛΑΡΙΟ: ΥΠΟΧΩΡΕΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΓΕΝ - ΝΕΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΥΣΟ

ΔΗΜΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ: ΟΜΟΨΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ ΣΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΩΤΑΓΩΓΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ