ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ: ΑΚΡΟΓΩΝΑΙΟΣ ΛΙΘΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ - ΟΙ 5 ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2024 - 2029

Χάρη στις ευέλικτες εφαρμογές του, είναι βασικό στοιχείο των ηλιακών συλλεκτών, ανεμογεννητριών, μπαταριών, αντλιών θερμότητας, ηλεκτρολυτών υδρογόνου και συσκευασιών με αποδοτική χρήση των πόρων. Το αλουμίνιο επιτρέπει επίσης την ηλεκτροκίνηση και συμβάλλει στην κατασκευή βιώσιμων κτιρίων.

Δεν αποκλείεται αύξηση 30% στη ζήτηση του εν λόγω μέταλλού έως το 2040. Ως στρατηγική πρώτη ύλη, το αλουμίνιο συμβάλλει σημαντικά στη δέσμευση της ΕΕ για επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050. Έχοντας αυτό υπόψη, είναι προφανές ότι μια ισχυρή και ανταγωνιστική ευρωπαϊκή βιομηχανία αλουμινίου είναι απαραίτητη για την επίτευξη μιας πράσινης μετάβασης.

Ένας ακμάζων εγχώριος τομέας αλουμινίου όχι μόνο διασφαλίζει την αξιοπιστία του στην αλυσίδα εφοδιασμού, αλλά επίσης προωθεί την καινοτομία, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την οικονομική ανάπτυξη εντός της περιοχής.

Καθώς είναι εν εξελίξει η πορεία προς ένα βιώσιμο μέλλον, καλούνται οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής να καθορίσουν το θεμέλιο για μια ανθεκτική, περιβαλλοντικά συνειδητή και παγκόσμια ανταγωνιστική Ευρωπαϊκή βιομηχανία αλουμινίου που ευθυγραμμίζεται με τις αρχές της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.

Συνοπτικά σας παρουσιάζουμε τις 5 προτεραιότητες της 5ετίας 2024-2029 οι οποίες είναι οι εξής:

1) Βιομηχανική στρατηγική για την ενίσχυση των επενδύσεων στην Ευρώπη

Για την προώθηση βιώσιμων επενδύσεων σε βιομηχανίες κομβικής σημασίας για την πράσινη μετάβαση, η ΕΕ πρέπει προσφέρει ένα εντυπωσιακό και διορατικό σχέδιο βιομηχανικής πολιτικής, διευκολύνοντας παράλληλα ταχύτερα και ασφαλέστερη πρόσβαση σε πόρους.

Πρόσφατος πρωτοβουλίες χρηματοδότησης και κινήτρων, όπως ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ (IRA) έχουν κάνει τις επενδύσεις σε άλλες περιοχές πιο ελκυστικές, αναδεικνύοντας την επιτακτική ανάγκη για άμεση δράση της ΕΕ.

Για να εξασφαλίσουμε το μέλλον των ευρωπαϊκών βιομηχανιών απαιτείται η δημιουργία Ταμείου για τη στήριξη της βιομηχανικής ανταγωνιστικότητας και απανθρακοποίησης.

Αυτό πρέπει να είναι συνοδεύεται από πλατφόρμα δανεισμού για στρατηγικές πρώτες ύλες υπό την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

2) Απαίτηση για χάραξη πολιτικής από τους αρμόδιους

Καλούνται οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής να προωθήσουν πρωτοβουλίες που θα βοηθήσουν τη βιοµηχανία να εγκαινιάζει νέες δυνατότητες.

Αυτό περιλαμβάνει τη βελτίωση των κυκλικών προϊόντων και προσπάθειες ανακύκλωσης με την ενίσχυση της σύνδεση μεταξύ των πρώτων υλών, καθαρές τεχνολογίες και προϊόντα που κατασκευάζονται σε Ευρώπη.

Περιλαμβάνει επίσης τη συνέχιση της οικοδόμησης όπως ορίζεται από το Βιομηχανικό Σχέδιο Πράσινης Συμφωνίας (ιδίως οι Κρίσιμες Πρώτες Ύλες και βιομηχανικές δραστηριότητες με βλέμμα... στο «καθαρό» μηδέν).

3) Νομοθετικό πλαίσιο για προώθηση των επενδύσεων ενεργειακής μετάβασης

Προκειμένου να διευκολυνθεί η βιομηχανική απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, όπως π.χ αλουμίνιο, η Ευρώπη χρειάζεται μια ταχεία και οικονομικά αποδοτική εφαρμογή του πράσινου ενεργειακές λύσεις.

Επιπλέον, είναι ζωτικής σημασίας να θεσπιστεί ένα νομοθετικό πλαίσιο που καλύπτει τα πάντα πλαίσιο για την προώθηση των επενδύσεων σε τεχνολογίες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Αυτό θα συνεπαγόταν επιτάχυνση της απορρόφησης των Συμφωνιών Αγοράς Ισχύος με την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων που συμφωνήθηκαν στην τελευταία Μεταρρύθμιση Σχεδιασμού της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (EMD).

Οι κατευθυντήριες γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις για το κλίμα, την ενέργεια και το Περιβάλλον (CEEAG) θα πρέπει επίσης να ενισχυθούν για την υποστήριξη της κατανάλωσης απανθρακωμένη ηλεκτρική ενέργεια και αέρια. Θα πρέπει επίσης να δοθεί προτεραιότητα στη διατήρηση και την ενίσχυση της υπάρχουσας διαρροής άνθρακα με μέτρα προστασίας.

Ο Μηχανισμός Προσαρμογής Συνόρων Άνθρακα (CBAM)

Ο νέος Μηχανισμός Προσαρμογής Συνόρων Άνθρακα (CBAM) για τις εισαγωγές αλουμινίου θα πρέπει να εφαρμόζεται μόνο στις άμεσες εκπομπές.

Ο CBAM θα πρέπει να εφαρμόζεται σταδιακά με προσοχή, διασφαλίζοντας ότι σε κάθε βήμα υλοποίησης ο μηχανισμός λειτουργεί όπως προβλέπεται, διατηρώντας ισότιμο παιχνίδι για τους Ευρωπαίους παραγωγούς, αποφεύγοντας παράλληλα περισσότερες διαρροές άνθρακα αυξάνοντας το κόστος για ευρωπαϊκές εταιρείες και καταναλωτές.

Ταυτόχρονα, το ETS (Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ) θα πρέπει να μεταρρυθμιστεί για να ανταμείψει τις κυκλικές και στρατηγικές βιομηχανίες όπως το αλουμίνιο. Αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει την εισαγωγή ξεχωριστής συγκριτικής αξιολόγησης ETS για την ανακύκλωση αλουμινίου.

4) Μέτρα μείωσης εξάρτησης από τρίτες χώρες

Για να μειωθεί η εξάρτηση από τρίτες χώρες και η εισροή εισαγωγών εντάσεως άνθρακα, η Ε.Ε θα πρέπει να υιοθετήσει μια ισχυρότερη στάση έναντι των εισαγωγών από χώρες με οικονομίες εκτός αγοράς, για παράδειγμα προστασία της ενιαίας αγοράς με την υποστήριξη των εγχώριων παραγωγών της ΕΕ.

Οι αξιέπαινες προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη χρήση των μέσων εμπορικής άμυνας της ΕΕ (TDI) σύμφωνα με το κράτος δικαίου, έχουν αποδειχθεί ανεπαρκείς για τη διατήρηση των απαραίτητων σεεπίπεδο προστασίας για τη βιομηχανία αλουμινίου.

Απαιτείται Εμπορική Άμυνα (TD), συμπεριλαμβανομένης της κίνησης περισσότερων αυτεπάγγελτων υποθέσεων, με σθεναρή εφαρμογή υφιστάμενων εμπορικών συναλλαγών της ΕΕ και πρόληψης της καταστρατήγησης εμπορικών μέτρων.

Είναι απαραίτητο να παρθούν πρόσθετα μέτρα, όπως οι δασμοί, για την αντιμετώπιση των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, ιδίως από οικονομίες εκτός αγοράς.  Όπως αποδεικνύεται από αρκετές εκθέσεις του ΟΟΣΑ2, η βιομηχανία αλουμινίου είναι δυσανάλογα εκτεθειμένη σε στρεβλώσεις της αγοράς (π.χ. επιδοτήσεις) που προκαλούνται κυρίως από την Κίνα.

Αυτός ο αθέμιτος ανταγωνισμός υπονομεύει τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη ολόκληρης της ευρωπαϊκής αλυσίδας αξίας αλουμινίου.

Για την καταπολέμηση των παγκόσμιων εκπομπών και την αντιμετώπιση της πλεονάζουσας χωρητικότητας που δεν είναι εμπορεύσιμη, πρέπει να δημιουργήσουμε μια ισχυρή Παγκόσμια συμφωνία ΕΕ-ΗΠΑ για βιώσιμο αλουμίνιο με βάση ίσους όρους ανταγωνισμού στην παραγωγή κοστίζει, ενώ ταυτόχρονα καταργούνται οριστικά οι δασμοί του άρθρου 232 των ΗΠΑ.

Η Ευρώπη πρέπει να διασφαλίσει τη Στρατηγική της Αυτονομία εγκαθιδρύοντας σταθερές συμμαχίες με αξιόπιστους εταίρους, σφυρηλάτηση Συμφωνιών Ελεύθερου Εμπορίου, ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών και δημιουργία συλλόγων πρώτων υλών.

5) Πρέπει η Ευρώπη να μετέχει ισότιμα στον ανταγωνισμό

Η επιτυχία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας εξαρτάται από την ικανότητά της να ανταγωνίζεται ισότιμα με άλλους παγκόσμιους παράγοντες, διασφαλίζοντας παράλληλα μια κυκλική και χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα μελλοντικός.

Ως εκ τούτου, υποστηρίζεται σθεναρά μια ταχεία αναθεώρηση του κανονισμού REACH που εξισορροπεί τον κρίσιμο ρόλο της κοινωνικοοικονομικής ανάλυσης με το συνολικό βιώσιμη διαχείριση χημικών προϊόντων που δεν έρχεται σε αντίθεση με την ΕΕ στη Στρατηγική Κυκλικής Οικονομίας.

Πηγή: worldenergynews.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΕ ΚΑΥΣΙΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ Η ΕΝΑΕΡΙΑ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΔΟΛΑΡΙΟ: ΥΠΟΧΩΡΕΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΓΕΝ - ΝΕΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΥΣΟ

ΔΗΜΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ: ΟΜΟΨΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ ΣΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΩΤΑΓΩΓΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ