Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2012

ΓΙΑ 1 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ Η ΕΛΛΑΔΑ ΧΑΝΕΙ ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΕΤΩΝ

Ένα απίστευτο γεγονός το οποίο αποδεικνύει την ανευθυνότητα κάποιων που στερούν από την Ελλάδα ένα τεράστιο γεωπολιτικό πλεονέκτημα φέρνει στην επιφάνεια το defencenet.gr. 

Πρόκειται για την σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με το λιμάνι του Μπουργκάς η οποία παρακάμπτοντας τα στενά του Βοσπόρου δίνει μία εναλλακτική λύση για την μεταφορά κοντέινερ από και προς την περιοχή της Μαύρης θάλασσας.

Το απίστευτο σε αυτή την υπόθεση είναι ότι η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τα δύο λιμάνια υπάρχει εδώ και δεκαετίας και μάλιστα το βουλγαρικό της τμήμα αναβαθμίζεται με κοινοτικά κονδύλια, αλλά για 300 μέτρα η σύνδεση του δικτύου του ΟΣΕ με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δεν έχει ολοκληρωθεί.


Όσο και αν ακούγεται απίστευτο η ελληνική πολιτεία έχει κατασκευάσει ένα σύγχρονο τεράστιο λιμάνι στην Αλεξανδρούπολη το οποίο δεν διαθέτει σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ για 300 μέτρα ! Το δε κόστος την επένδυσης αυτή είναι μόνο 1 εκατ. ευρώ δηλαδή κλάσμα των χρημάτων που το ελληνικό κράτος έχει δώσει στις διάφορες ΜΚΟ τα τελευταία χρόνια.

Το πιο απίστευτο από όλα είναι ότι οι δύο λιμενικοί οργανισμοί του Μπουργκάς και της Αλεξανδρούπολης, έχουν επί της ουσίας συμφωνήσει για την υλοποίηση της σύνδεσης και έχουν καταθέσει μάλιστα σχετική πρόταση για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής «Sea2Sea» που εγκρίθηκε πριν λίγες εβδομάδες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Νωρίτερα στα τέλη του 2011 ο τότε υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Άδωνης  Γεωργιάδης είχε ζητήσει από τη διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών την πραγματοποίηση των σχετικών ενεργειών για την προώθηση του έργου ενώ και ο υπουργός Μεταφορών Μ. Βορίδης είχε δώσει εντολή να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για το έργο.

Σχεδόν ένας χρόνος μετά την αναθέρμανση του ζητήματος τίποτα δεν έχει πραγματοποιηθεί η ανεργία στην Θράκη καλπάζει η οικονομική κρίση σπρώχνοντας την τοπική οικονομία στην αγκαλιά της Τουρκίας.

Αναδημοσίευση από το www.defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ BLOG: Που να βρουν  χρόνο οι επίσημοι φορείς της Θράκης να ασχοληθούν με ένα τόσο σοβαρό και ταυτόχρονα απλό θέμα, ως προς την επίλυση του; Το μόνο που ξέρουν είναι να βρίσκουν χρόνο για να σπαταλούν χρήμα και ενέργεια στα δόγματα και στους φορείς διάδοσης τους.

 Από τη μια το δόγμα του "Παρατηρητηρίου..." για μηδενική αξιοποίηση των ορυκτών πόρων της περιοχής και από την άλλη το δόγμα Φούχτελ-Σουλτς-Λαμπάκη για Ειδική Οικονομική Ζώνη στη Θράκη. 

Αλήθεια μήπως τα δύο δόγματα συνδέονται μεταξύ τους; Για την ακρίβεια μήπως το 1o (το δόγμα του antigold) και η υπερδεκαετής καθυστέρηση στην αξιοποίηση των μεταλλοφόρων κοιτασμάτων της περιοχής, αλλά και η ματαίωση του αγωγού Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη, έστρωσαν το έδαφος για την ωρίμανση των συνθηκών του αγαπημένου... 2ου δόγματος; (Δόγμα Φούχτελ- Σουλτς- Λαμπάκη)

Μήπως κάποιοι δήθεν οικολόγοι, που πάλεψαν και συνεχίζουν να παλεύουν με λύσσα για να μην υπάρξει καμία αναπτυξιακή προοπτική στον Έβρο, είτε  μέσω της μεταλλευτικής ή μέσω του πετρελαιαγωγού, είναι ταυτόχρονα και θερμοί υποστηρικτές και προωθητές της Γερμανικής αντίληψης των ΕΟΖ;  

Μήπως η Θράκη είναι η πρόβα τζενεράλε αυτού του πολιτικοοικονομικού εγχειρήματος με τις απρόβλεπτες συνέπειες για τις Καλλικρατικές περιφέρειες της χώρας; Μήπως ακολουθεί η περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας και γι' αυτό έχουμε τις αντιδράσεις για την εξόρυξη χρυσού σε Χαλκιδική και Κιλκίς; Να τελματώσουμε τις περιοχές, να εξαθλιώσουμε τις κοινωνίες, για να μας έρθει μετά η ανάπτυξη, σαν "από μηχανής θεός",  μέσω των ΕΟΖ;

Μπορούν να μας δώσουν μια λογική εξήγηση, οι καλυμμένοι με τη μάσκα της οικολογίας εγχώριοι υποστηρικτές των ΕΟΖ;

Μια έμμεση εξήγηση μας έδωσε το "παρατηρητήριο...", πριν από ένα χρόνο. 

Αυτή την Ελλάδα οραματίζονται "οι φρουροί του περιβάλλοντος"...; 

Αν ναι..., τότε εκτός από την Ιστορία και οι εφιάλτες κάνουν κύκλους!