Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2019

ΔΕΚΟ: ΠΟΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕ ΧΑΛΥΒΔΙΝΗ ΤΟΞΩΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΠΑΝΩ ΣΕ ΕΝΕΡΓΟ ΣΕΙΣΜΙΚΟ ΡΗΓΜΑ??? (ΒΙΝΤΕΟ)


Στα τέλη του περασμένου μήνα ο κλάδος των Ελλήνων μηχανικών αισθάνθηκε υπερήφανος για ένα ακόμη σπουδαίο κατασκευαστικό δημιούργημα του.

Ένα έργο της ΕΡΓΟΣΕ που αφορά τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας - Θεσσαλονίκης και ειδικότερα το τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι - Δομοκού, το οποίο αν και σεισμογενές, φέρει πλέον το τεχνολογικό θαύμα "Σιδηροδρομική Γέφυρα 26" συνολικού μήκους 404,80m, ύψους 45,5m και είναι η μεγαλύτερη στα Βαλκάνια!

H γέφυρα είναι τοξωτή και κατασκευασμένη από χάλυβα και αποτελείται από 2 κύριες μεταλλικές δοκούς και οι προκλήσεις στην κατασκευή της που άρχισε το 2016 ήταν τεράστιες, αφού βρίσκεται ακριβώς πάνω από το σεισμικό ρήγμα της Εκκάρας Φθιώτιδας, που δίνει μεγάλους σεισμούς, με τον τελευταίο να καταγράφεται το 1954 με 7 βαθμούς Ρίχτερ. Η κατασκευή της θεωρείται μοναδική στο είδος της, είναι έργο εξαιρετικής πολυπλοκότητας και μεγέθους με ιδιαίτερες μελετητικές και κατασκευαστικές απαιτήσεις.

Πριν παραδοθεί το έργο έγιναν οι αναγκαίες δοκιμαστικές φορτίσεις για να ελεγχθεί η στατική συμπεριφορά της γέφυρας, οι οποίες ήταν απολύτως επιτυχείς (δείτε εδώ) και έτσι η σιδηροδρομική γέφυρα θα τεθεί στην διάθεση του επιβατικού κοινού του ΟΣΕ.

Από την μια χαιρόμαστε που μέσα σε καιρούς σκληρής κρίσης παραδόθηκε στην χώρα μας ένα τόσο σπουδαίο κατασκευαστικό έργο, το οποίο αποτελεί μια τρανή απόδειξη πώς όταν η πολιτική βούληση είναι ξεκάθαρη και εμπιστεύεται την εφαρμογή της επιστήμης και της τεχνολογίας σε ειδικούς στην κυριολεξία γίνονται θαύματα ακόμη και στην χώρα μας.


Από την άλλη αναλογιζόμαστε γεμάτοι προβληματισμό το πόσο μεγάλο κακό έκανε στην κυβέρνηση, στην χώρα και στην Χαλκιδική η ομηρία που επέβαλαν οικονομικό πολιτικοί τυχοδιωκτισμοί στην επένδυση χαλκού χρυσού και στο πάμπλουτο μεταλλευτικό κοιτασματολογικό δυναμικό της.

Άτομα χωρίς καμία επιστημονική υπόσταση στην κυριολεξία και άσχετα με την πολυσύνθετη επιστήμη της μεταλλειολογίας - μεταλλουργίας, τα οποία ταυτίστηκαν πολιτικά με εξίσου άσχετους και μοιραίους για την χώρα πολιτικούς.

Ας ελπίσουμε σε κάτι πολύ καλύτερο σε σχέση με το μίζερο όσο και καταθλιπτικό σήμερα που ζούμε στην Βόρεια Ελλάδα μέσα από το βίντεο που ακολουθεί.


   

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πιστοποιητικά στατικότητας πήρε η ΕΡΓΟΣΕ από αντιγκολντ και τις υπηρεσίες του δήμου αριστοτέλη; Των πιο ειδικών για κατασκευές επάνω σε σεισμικά ρήγματα;

Ανώνυμος είπε...

Αυτό το τεράστιο έργο που έγινε στην Φθιώτιδα, ας το επικαλεστεί η εταιρεία στο ΣτΕ , πέρα από τα δικά της στοιχεία και επιχειρήματα. Βουλώνει στόματα η εργοσε. Δεν μπορεί να σταματάνε το έργο στην Χαλκιδική επειδή το κάνει ιδιώτης και στην Φθιώτιδα να έχει τελειώσει μέσα σε 3 χρόνια γέφυρα μισού χιλιομέτρου χτισμένη πάνω σε ενεργό ρήγμα που έδωσε σεισμό 7 ρίχτερ την δεκαετία του 50.

Ανώνυμος είπε...

Ένα πράγμα δεν μπορώ να καταλάβω. Για τα φράγματα σε Κοκκινόλακα και Καρατζά Λάκκο οι πανεπιστημιακοί που χρησιμοποιεί ο Τόλης έχουν εκφωνήσει πύρινους λόγους κατά της κατασκευής τους επειδή εφάπτονται με το ρήγμα της Ιερισσού και επειδή μπορεί να ξαναγίνει σεισμός μετά από εκείνον που έγινε το 32, αν και ο καθηγητής Παυλίδης το αποκλείει.
Η γέφυρα της ΕΡΓΟΣΕ που χτίστηκε επάνω σε ρήγμα που έδωσε σεισμό 7 ρίχτερ το 54, πως ο ΣΥΡΙΖΑ και οι κρατικές υπηρεσίες έδωσαν το οκ για να γίνει;
Πως δεν ξεσήκωσαν τον κόσμο στην Λαμία Τσελέντης, Χουλιάρας και λοιποί σεισμολόγοι;
Εδώ κάτι δεν κολάει με τους οικολόγους μας.

Ανώνυμος είπε...

H βουλευτίνα μας δεν θέλει φαραωνικά έργα. Θέλει ανάπτυξη με κάνναβη, κίτρινα φασόλια και rooms to let.
Τι δεν καταλαβαίνετε;

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή αν η εταιρεία έφερνε για ανάδοχο εργολάβο την εργοσέ μπορεί να γλυτώναμε την γκρίνια και την αντίδραση των αντι;
Αν γίνεται ας το κάνει.Δεν έχει να χάσει τίποτα.Μόνο να κερδίσει.Θα πέσουν οι μάσκες.