Αναρτήσεις

Εμφάνιση αναρτήσεων με την ετικέτα Δυτική Μακεδονία

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ: "ΟΥΡΑΓΟΣ" ΣΕ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ - "ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ" ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ Η ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Εικόνα
Δραματική υστέρηση σε αριθμό διδακτόρων ανά 1000 κατοίκους παρουσιάζουν οι περισσότερες τουριστικές περιοχές της Ελλάδας, με τη Χαλκιδική να φιγουράρει στην τελευταία θέση και την Κρήτη ν' αποτελεί την πιο «τρανταχτή» εξαίρεση. Το εύκολο χρήμα που μπορεί να αποδώσει ο τουρισμός φαίνεται ότι πείθει πολλούς νέους και νέες ότι η επένδυση χρόνου για τη συνέχιση των σπουδών τους θα τους στερήσει ένα σημαντικό έσοδο, έτσι και αλλιώς προσβάσιμο με ένα απλό πτυχίο. Αντίθετα, στις σχετικά φτωχότερες περιοχές της Ελλάδας, φαίνεται ότι υπάρχει ύφεση στην απόκτηση όσο το δυνατόν περισσότερης μόρφωσης, καθώς το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης θεωρείται από πολλούς ως ένας τρόπος διαφυγής από τις στερήσεις του χαμηλού εισοδήματος. «Ο δρόμος από τη φτώχεια στα γράμματα είναι μια αξιοπρόσεκτη ελληνική ιδιαιτερότητα» , λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δρ Ιωάννης Πήτας , καθηγητής στο Τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ, κύριος ερευνητής του ΕΚΕΤΑ/ΙΠΤΗΛ και πρόεδρος της Διεθνούς Ακαδημίας Διδακτορικών Σπουδών στην Τεχνη...

ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ: ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ MEGA ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΛΙΘΙΟΥ

Εικόνα
Με επιστολή της λίγο πριν την εκπνοή του 2024 η εταιρεία Sunlight του ομίλου Olympia ενημέρωσε επισήμως το Innovation Fund πως δεν θα αξιοποιήσει τη χρηματοδότηση ύψους 245 εκατ. ευρώ που είχε εξασφαλίσει από τους πόρους του για την κατασκευή του Gigafactory. Το γεγονός επισφραγίζει την απόφαση του ομίλου να μην προχωρήσει τελικώς στη mega επένδυση ύψους 1,2 δισ. ευρώ για την παραγωγή μπαταριών λιθίου, κατάλληλες για εφαρμογές βαρέων βιομηχανικών οχημάτων, ηλεκτροκίνηση πλοίων και αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας σε σύνδεση με το ηλεκτρικό δίκτυο. Υπενθυμίζεται πως το αρχικό σχέδιο περιελάμβανε την εγκατάστασή του στη Δυτ. Μακεδονία, αν και πληροφορίες ανέφεραν πως υπήρξε προσέγγιση για ίδρυσή του στη Γαλλία. Νωρίτερα ωστόσο το 2024 ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Α. Αθανασόπουλος με συνέντευξή του είχε προϊδεάσει για την ακύρωση της παραπάνω επένδυσης. Οι αιτίες για την υπαναχώρηση από τη στρατηγική απόφαση που έχει αναδείξει η διοίκηση του ομίλου σχετίζονταν κυρίως με τις πολι...

ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ: ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΚΑΙ Η ΣΤΕΝΩΠΟΣ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ

Εικόνα
Της Αλεξίας Καλαϊτζή   «Αισθάνομαι αδικία για την περιοχή και τον εαυτό μου» . Με αυτά τα λόγια περιέγραψε, μιλώντας στην «Κ», τα συναισθήματά του ο Αλέξανδρος Γκαμαγκάρης, πρόεδρος της Ενεργειακής Κοινότητας Πολιτών Εράτυρας, όταν έλαβε την απάντηση από τον ΔΕΔΔΗΕ πως δεν υπάρχει «χώρος» στο δίκτυο για να συνδεθεί η κοινότητα που είχε δημιουργήσει με άλλους 69 συμπολίτες του στην κωμόπολη της Δυτικής Μακεδονίας Με δυσκολία μπορεί να πιστέψει πως, παρότι έδωσε περίπου 20 χρόνια της ζωής του εργαζόμενος στα εργοστάσια του λιγνίτη, που για δεκαετίες ηλεκτροδοτούσαν την Ελλάδα και συνέβαλαν στην ανάπτυξή της, τώρα που του δίνεται αυτή η δυνατότητα, δεν μπορεί να παραγάγει το δικό του ρεύμα. «Χρειάζεται σεβασμός γι’ αυτά που προσέφερε αυτή η περιοχή για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών σε όλη την Ελλάδα» , σημείωσε, λέγοντας πως επί χρόνια τόσο ο ίδιος όσο και άλλοι εργάζονταν και ζούσαν μέσα στη σκόνη και στην τέφρα του κάρβουνου. «Με -15 βαθμούς Κελσίου, τρέχαμε το βράδυ στο ε...

ΔΕΗ ΚΑΙ RWE: ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ΜΑΖΙ 5 ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ ΕΡΓΑ - ΕΠΕΝΔΥΣΗ 180 ΕΚ. ΕΥΡΩ

Εικόνα
Δύο κορυφαίοι ενεργειακοί όμιλοι, η RWE και η ΔΕΗ, ένωσαν τις δυνάμεις τους για να συμβάλουν στην επιτάχυνση της ελληνικής ενεργειακής μετάβασης. Μέσω της κοινοπραξίας ΜΕΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΕ, η RWE Renewables GmbH με ποσοστό συμμετοχής 51% και η ΔΕΗ Ανανεώσιμες ΑΕ με ποσοστό συμμετοχής 49%, έλαβαν την τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή πέντε φωτοβολταϊκών έργων. Για την εν λόγω επένδυση, με συνολικό προϋπολογισμό 180 εκατ. ευρώ, έχουν εξασφαλιστεί, στο πλαίσιο του δανειακού σκέλους του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», 90 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και 54 εκατ. ευρώ από τις τράπεζες Eurobank ΑΕ και Alpha Bank ΑΕ, ενώ τα υπόλοιπα 36 εκατ. ευρώ αφορούν ιδία συμμετοχή. Η χρηματοδότηση βρίσκεται στο τελικό στάδιο του οικονομικού κλεισίματος.

ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: "ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΩΣ ΤΟ 2028 Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΛΙΓΝΙΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ - ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΡΥΞΗΣ ΩΣ 50%"

Εικόνα
Την συνέχιση των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ για τουλάχιστόν μέχρι το 2028 , αυξάνοντας κατά 50% την εξόρυξη του λιγνίτη, προανήγγειλε από την Κοζάνη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της τελετής εγκαινίων του μεγάλου φωτοβολταϊκού πάρκου 204,3 MW των ΕΛΠΕ στην Κοζάνη. Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν σε συνάρτηση με τις γεωπολιτικές εξελίξεις και την πορεία των τιμών των καυσίμων Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι η χώρα προχωρά σε προσαρμογή του ενεργειακού πλάνου και στο πλαίσιο αυτό θα αυξήσει την παραγωγή ενέργειας από λιγνίτη ως προσωρινό μέτρο ώστε να μειωθεί η εξάρτηση από το φυσικό αέριο λόγω της τρέχουσας συγκυρίας, χωρίς οι όποιες προσαρμογές να μεταβάλλουν τους φιλόδοξους στόχους της μείωσης των εκπομπών κατά 50% έως το 2030.

ΑΠΟΛΙΓΝΙΤΟΠΟΙΗΣΗ: ΤΙ ΖΗΤΗΣΑΝ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Εικόνα
Πολύωρη ήταν η συζήτηση των φορέων της δυτικής Μακεδονίας με τον πρωθυπουργό που οργανώθηκε στο αμφιθέατρο Κωνσταντίνος Καραμανλής του κτιρίου της Περιφέρειας δυτικής Μακεδονίας στο πλαίσιο της επίσκεψης του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Κοζάνη . Την συζήτηση συντόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης ο οποίος έχει αναλάβει και τον συντονισμό του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης , ενώ κατά την συζήτηση υπήρξαν και ολιγόλεπτες παρεμβάσεις των υπουργών, όπως του Κωστή Χατζηδάκη που ανακοίνωσε «την έγκριση τριών προγραμμάτων ενίσχυσης της απασχόλησης που ήδη ξεκίνησαν και κάποια θα τρέξουν το επόμενο διάστημα από τον ΟΑΕΔ και που αφορούν την χρηματοδότηση συνολικά 10.000 θέσεων εργασίας » . 

ΑΠΟΛΙΓΝΙΤΟΠΟΙΗΣΗ: ΤΟ MASTER PLAN ΠΟΥ ΕΚΠΟΝΗΣΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Εικόνα
Ογδόντα συνολικά ιδιωτικά σχέδια, ανάμεσα στα οποία 16 εμβληματικές επενδύσεις , προϋπολογισμού άνω των 3,5 δισ. ευρώ, δίνουν το στίγμα του Master plan για την απολιγνιτοποίηση το οποίο έχει ήδη παρουσιαστεί στο υπουργικό Συμβούλιο αλλά και στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και σύντομα θα γίνει νόμος από τη   Βουλή των Ελλήνων.    Στόχος είναι οι άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν από αυτές και τις άλλες επενδύσεις που θα ακολουθήσουν, να υπερκαλύψουν αυτές που θα χαθούν λόγω της απένταξης των λιγνιτικών μονάδων. Ειδικότερα, όπως ενημέρωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το masterplan έρχεται σε συνέχεια των 12 μέτρων άμεσης δράσης που εξήγγειλε η κυβέρνηση, αμέσως μόλις ελήφθη η πολιτική απόφαση για κλείσιμο όλων των εν λειτουργία λιγνιτικών μονάδων έως το 2023, πολλά εκ των οποίων έχουν ήδη υλοποιηθεί. 

"QUIK WIN": ΕΤΣΙ ΘΕΩΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΤΗΣ Δ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΑΠΟΛΙΓΝΙΤΟΠΟΙΗΣΗΣ

Εικόνα
Η απολιγνιτοποίηση της Δ. Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης θεωρείται δικαίως ως μια διαδικασία που θα επηρεάσει σημαντικά την περιοχή και τους εργαζόμενους, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι το 10% αυτών στη Δ. Μακεδονία εργάζονται στον τομέα της ενέργειας και του λιγνίτη. Ως εκ τούτου, το master plan της απολιγνιτοποίησης που εκπόνησε και παρουσίασε πρόσφατα η κυβέρνηση θέτει ως προτεραιότητα τη μετεκπαίδευση των εργαζομένων ώστε να μπορέσουν να κάνουν μια νέα αρχή σε ένα νέο τομέα. Υπάρχει, όμως και μια δραστηριότητα που δεν απαιτεί ιδιαίτερη μετεκπαίδευση και θεωρητικά θα μπορούσε να απορροφήσει σημαντικό αριθμό εργαζομένων που διαφορετικά θα είχε πρόβλημα. Πρόκειται για τα ορυκτά και ιδίως εκείνα που βρίσκονται στο υπέδαφος της Δ. Μακεδονίας.

ΓΣΕΒΕΕ: ΟΡΑΤΕΣ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΠΟΛΙΓΝΙΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Εικόνα
Η περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας θα καταβάλλει το μεγαλύτερο τίμημα από την απολιγνιτοποίηση της Ελλάδας, σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε πρόσφατο ερευνητικό κείμενο του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ σχετικά με τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις της απολιγνιτοποίησης, εστιάζοντας στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Όπως σημειώνεται στο σχετικό κείμενο το οποίο, με ανακοίνωσή της δημοσιοποίησε σήμερα η ΓΣΕΒΕΕ, ήδη αποτελεί μια κοινωνικά επιβαρυμένη περιφέρεια, όπως δείχνει η γήρανση και το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο του πληθυσμού της, σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα.  Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία, η συμμετοχή του τομέα της ενέργειας στην Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία της Περιφέρειας ανερχόταν στο 23,48%, ενώ αποδεδειγμένα οι επενδύσεις κεφαλαίου στην ενέργεια λειτουργούσαν σαν ελκυστήρας για την προσέλκυση επενδύσεων σε όλη την κλίμακα της οικονομίας της περιοχής. 

"ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΑΠΟΛΙΓΝΙΤΟΠΟΙΗΣΗΣ": ΣΥΓΚΡΟΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Εικόνα
Την επανεξέταση των χρονοδιαγραμμάτων για την απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων Δυτικής Μακεδονίας, που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση για το 2023, ζητούν - με ανακοίνωσή τους - 15 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια στο μεγαλύτερο ενεργειακό κέντρο της χώρας. Οι επιχειρήσεις, που απασχολούν περί τους 3.200 εργαζόμενους, δημιούργησαν το «Ελλάδα 2028- Παρατηρητήριο Απολιγνιτοποίησης», με απώτερο στόχο, όπως σημειώνουν, «να συμμετάσχουν ενεργά ως άμεσα ενδιαφερόμενοι στην εθνική προσπάθεια για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του σχεδίου της απολιγνιτοποίησης και στην ενεργειακή μετάβασης της περιοχής» .

ΟΙ ΠΙΠΕΡΙΕΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΔΕΝ ΛΥΝΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Εικόνα
Του Γιώργου Μητράκη  Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, παρά το ότι τα τελευταία χρόνια εμφανίζει μείωση οικονομικής δραστηριότητας – το 2018 οι εξαγωγές της περιοχής μειώθηκαν από 360,8 εκατ. ευρώ το 2017 σε 346,7 εκατ. ευρώ, ενώ και οι εισαγωγές υποχώρησαν κατά 18,1%- βρέθηκε στο επίκεντρο της παρουσίασης μελέτης του Συνδέσμου Εξαγωγέων – ΣΕΒΕ για τις εξαγωγικές επιδόσεις των περιφερειών της χώρας. Κι αυτό διότι μια προσεκτική ανάγνωση των πρ οοπτικών που δημιουργούνται οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η οικονομία της Δυτικής Μακεδονίας και η απασχόληση στην περιοχή τα επόμενα χρόνια θα πληγούν βάναυσα –ακριβώς αυτή την έκφραση χρησιμοποίησε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Γ. Κωνσταντόπουλος-, κυρίως λόγω δύο συγκεκριμένων εξελίξεων που έχουν δρομολογηθεί:

ΑΝΑΔΡΟΜΗ: Ο ΟΡΥΚΤΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Εικόνα
Κάτι που δεν είναι ευρύτερα (έως καθόλου) γνωστό, είναι ότι η Θεσσαλονίκη, η Κατερίνη (αλλά και η Δυτ. Θράκη, η Σαμοθράκη, η Ζάκυνθος και η Δυτ. Ελλάδα) είναι οι σπουδαιότερες πετρελαιοφόρες περιοχές της Ελλάδος ! Στην περιοχή της Θεσσαλονίκης δε, επισημάνθηκε και φυσικό αέριο… Στο Κιλκίς υπάρχουν αξιόλογες ενδείξεις βαρυτίνης – όπως επίσης και σε περιοχές της Λακωνίας (Μολάοι, Απιδιά, Αγ. Δημήτριος, Δαιμονιά), ΝΑ. Αρκαδίας, Σάμου, Κιμώλου. Στο χωριό Βάθη ανευρέθη αξιόλογη μεταλλοφορία ουρανιούχου ορυκτού (τορβενίτου) εντός πορφυριτικού πετρώματος. Αλλά τι να πεις κανείς για την περιοχή της Κοζάνης: