Αναρτήσεις

Εμφάνιση αναρτήσεων με την ετικέτα διάστημα

ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ: Η ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΤΗ "ΓΙΑΛΤΑ ΤΟΥ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ" ΓΙΑ ΕΞΟΡΥΞΕΙΣ ΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ

Εικόνα
Πριν λίγα 24ωρα η Ελλάδα έγινε η 35η χώρα που υπέγραψε τη Συμφωνία Άρτεμις με τις ΗΠΑ, που μπορεί να χαρακτηριστεί ως «Γιάλτα του διαστήματος» και αφορά τη διαστημική εξερεύνηση με την εξόρυξη ορυκτών στο Φεγγάρι. Στόχος της συμφωνίας, είναι ένα κοινό πεδίο δράσης στη διαστημική εξερεύνηση και στις εξορύξεις ορυκτών στο Φεγγάρι. Πρόκειται για πρωτοβουλία της Ουάσιγκτον από το 2020, που συμμετέχουν 35 κράτη από όλο τον πλανήτη -ως επί το πλείστον οι δυτικές χώρες- με εξαίρεση τη Ρωσία και την Κίνα, ενώ έχουν παραδώσει την ηγεσία στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με το Harvard International Review, η Άρτεμις ορίζει πως όταν τα έθνη συμμετάσχουν σε εξορυκτικές δραστηριότητες στο Φεγγάρι, θα έχουν δικαίωμα ιδιοκτησίας στην περιοχή εξόρυξης , αλλά όχι στα υλικά που θα εξάγονται. 

ΝΑSΑ: ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΣΕΛΗΝΙΑΚΑ ΠΕΤΡΩΜΑΤΑ ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

Εικόνα
Ένα μικρό βήμα για την εξερεύνηση του διαστήματος. Ένα άλμα για τη δημιουργία  μιας εμπορικής αγοράς με βάση τη Σελήνη. Με αυτές τις λίγες λέξεις θα μπορούσε να περιγραφεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος της NASA προς τον ιδιωτικό τομέα για τη συλλογή σεληνιακών πετρωμάτων. Σύμφωνα με τις απαιτήσεις της NASA, η πρώτη αποστολή θα πρέπει να πραγματοποιηθεί έως το 2024 και οι εταιρείες οφείλουν να συλλέξουν και να κιβωτιοποιήσουν σεληνιακά δείγματα με βάρος από 50 έως 500 γραμμάρια. Εάν τα καταφέρουν θα λάβουν  ικανοποιηθεί από 15.000 έως 25.000 δολάρια. Στη συνέχεια η NASA θα ανακτήσει τα δείγματα και θα τα φέρει πίσω στη Γη. Το ποσό είναι προφανώς αστείο σε σύγκριση με τα εκατομμύρια δολάρια που απαιτούνται για την αποστολή οποιοδήποτε είδους διαστημικού σκάφους στη Σελήνη. Αλλά η πολιτική της NASA είναι να πείσει τον ιδιωτικό τομέα, ότι ο δορυφόρος μας παύει να είναι απλώς ο στόχος ρομαντικών και ριψοκίνδυνων εξερευνητών και μετατρέπεται σε μια κανονική εμπορική αγορά.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΑΖΙΩΤΗΣ: Ο ΟΡΥΚΤΟΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΕΡΕΥΝΑ ΜΕΤΕΩΡΙΤΗ ΤΗΣ ΝΑSA ΗΛΙΚΙΑΣ 4,5 ΔΙΣ. ΧΡΟΝΩΝ

Εικόνα
Καλά κρυμμένα μυστικά της δημιουργίας του ηλιακού μας συστήματος αναμένεται να αποκαλύψει ο μετεωρίτης AMU 17290 την σύνθεση του οποίου ερευνά το τελευταίο διάστημα επιστημονική ομάδα υπό τον ορυκτολόγο και ειδικό στους μετεωρίτες, επικουρο καθηγητή Ιωάννη Μπαζιώτη. Ο μετεωρίτης AMU 17290, ηλικίας 4,5 δισεκατομμυρίων χρόνων -μεγαλύτερος ίσως από την ηλικία της Γης- είναι ένας μετεωρίτης από το ηλιακό νεφέλωμα και το αρχέγονο διάστημα κι έχει παραχωρηθεί από την ΝΑΣΑ στο εργαστήριο του Έλληνα ορυκτολόγου για να μελετηθεί μαζί με άλλους της κατηγορίας των ανθρακούχων χονδριτών. Είναι η πρώτη φορά που Έλληνες επιστήμονες έχουν στην διάθεσή τους ένα μικρό, μοναδικό κομμάτι ιστορίας της δημιουργίας του σύμπαντος μέσα σε ένα εργαστήριο της χώρας κάνοντας εφικτό το… ταξίδι στο χρόνο αλλά και στην ιστορία του σύμπαντος, χωρίς να βγουν έξω από τα όρια της Γης.

ΘΟΔΩΡΟΣ ΓΙΟΥΡΤΣΙΧΙΝ - ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΠΟΥΛΟΣ: " Η ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ"

Εικόνα
Μόνο οι antigold γνωρίζουν πως φαίνεται η Χαλκιδική κι από το διάστημα...   *Ακολουθεί σχόλιο του blog Φόρος τιμής στον Πόντιο κοσμοναύτη Θεόδωρο Γιουρτσίχιν – Γραμματικόπουλο αποδόθηκε στη Θεσσαλονίκη, καθώς στο Βασιλικό Θέατρο πραγματοποιήθηκε προς τιμήν του εκδήλωση με μουσικά και χορευτικά σύνολα του ποντιακού Ελληνισμού. Την εκδήλωση διοργάνωσε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Β’ Θεσσαλονίκης, Σάββας Αναστασιάδης, ενώ το «παρών» έδωσαν ο πρώην πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής, βουλευτές τς ΝΔ, ευρωβουλευτές, στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης και φορέων της πόλης, επιστήμονες, αθλητές καθώς και εκπρόσωποι και μέλη Ποντιακών Σωματείων.

Η ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ...

Εικόνα
*Ακολουθεί σχόλιο του blog Προσέξτε τον τίτλο άρθρου που αναπαράγει το Παρατηρητήριο Μεταλλευτικών Δραστηριοτήτων: «2,5 εκατ. ευρώ δωρεά από το μεταλλείο χρυσού στο δήμο του Πάχτα». Πλήρης απαξίωση όλων των κατοίκων Δήμου Αριστοτέλη…  Ο δήμος είναι του Χρ. Πάχτα δηλαδή, τσιφλίκι του, και όχι των πολιτών… Αυτό υπονοεί ο συγκεκριμένος τίτλος… Λες και ο Χρ. Πάχτας αυτοδιορίστηκε δήμαρχος, όπως ο Τόλης αυτοδιορίστηκε υπέρμαχος των συμφερόντων της αντιπολίτευσης και ηγέτης του «αγώνα»…