Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019

ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ ΝΑ ΔΙΑΤΑΞΕΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ?


Tου Δρ. Σωτήρη Ν. Καμενόπουλου*

Πριν λίγες ημέρες ένας καθηγητής του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης ανέφερε την πιθανότητα παρέμβασης των κυανόκρανων του ΟΗΕ με όπλα σε όσες χώρες δεν υπακούσουν-συνδράμουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, [1]. Ποιο το περίεργο; 

Ο εν λόγω ακαδημαϊκός χρησιμοποίησε ως υπόδειγμα-πρότυπο για την εφαρμογή σκληρών μέτρων με πυγμή την Ελλάδα στην οποία εφαρμόσθηκαν τα σκληρά μέτρα του μνημονίου. Για να μην υπάρξει κάποια παρανόηση ο εν λόγω ακαδημαϊκός ανέφερε

«The United Nations Security Council could, in principle, tomorrow decide that climate change is a threat to international peace and security (…). And then it’s within their competencies to decide ‘and you are doing this, you are doing this, you are doing this, this is how we deal with it’. (…) If there was something that was decided internationally by some more centralised procedure and every country was told ‘this is your emission target, it’s not negotiable, we can actually take military measures if you don’t fulfil it’, then you would basically have to get that down the throat of your population, whether they like it or not,” he says. A bit like what we saw in southern Europe with countries like Greece and the debt crisis and so on.» 

Με λίγα λόγια, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο κάποιο πρωί το Συμβούλιο Ασφαλείας του  ΟΗΕ να διατάξει(;) την εφαρμογή στρατιωτικών μέτρων σε βάρος οποιασδήποτε χώρας εάν αυτή δεν εφαρμόσει τα σκληρά μέτρα για την αντιμετώπιση της κλιματικής δήθεν κρίσης; 

Και μάλιστα με πρότυπο-υπόδειγμα την Ελλάδα στην οποία εφαρμόσθηκαν τα σκληρά μέτρα τριών μνημονίων! Στο άρθρο της 7ης Δεκεμβρίου 2019 τέθηκε το ερώτημα εάν οι Έλληνες Ευρωβουλευτές αντιλήφθηκαν τι ψήφισαν στο Ευρωκοινοβούλιο σχετικώς με την κλιματική έκτακτη ανάγκη, [2]

Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με ψήφισμα της Ευρωβουλής η ΕΕ τέθηκε επισήμως σε «κατάσταση έκτακτης ανάγκης» για το κλίμα, [3]. Σε οικονομικό επίπεδο αυτό σημαίνει επιβολή πράσινων φόρων ίσων με 4, 5 6, 7, 8 + μνημόνια. 

Ωστόσο, αναρωτιούνται οι Έλληνες Ευρωβουλευτές που στήριξαν το ψήφισμα περί «κλιματικής έκτακτης ανάγκης» τις νομικές συνέπειες της φράσης «έκτακτη ανάγκη» όσο αφορά την ΕΕ; 

Διακηρύσσοντας κατάσταση κλιματικής έκτακτης ανάγκης, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο άνοιξε την πόρτα στην υιοθέτηση υπερβολικών μέτρων τα οποία θα μπορούσαν να παραβιάσουν τις ατομικές ελευθερίες των Ευρωπαίων πολιτών και να διαβρώσουν τη δημοκρατία στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Η κλιματική συζήτηση έχει γίνει ένα πολιτικό μέσο για την εφαρμογή μιας ατζέντας λαϊκισμού, [4]. Ακούγεται τρομακτικό; Όσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε στο παρελθόν δύο φορές είχε επιβληθεί «κατάσταση έκτακτης ανάγκης» στην Ευρώπη. 
  • Την πρώτη φορά ήταν το 1933: με την επίκληση «κατάστασης έκτακτης ανάγκης» είχε επιβληθεί το καθεστώς της Βαϊμάρης (Άρθρο 48 Συντάγματος Βαϊμάρης), [5]. Έπειτα προέκυψε η επικράτηση του τέρατος του ναζισμού και ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Παρόμοια «κατάσταση έκτακτης ανάγκης» επιβλήθηκε στη Γαλλία το 2015 με τις τρομοκρατικές επιθέσεις. 

Ποιες είναι λοιπόν οι νομικές επιπτώσεις στα κράτη-μέλη της ΕΕ από το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την «κλιματική έκτακτη ανάγκη»; Κινδυνεύουν οι ατομικές ελευθερίες των Ευρωπαίων πολιτών; Κινδυνεύουν οι επιστήμονες που αμφισβητούν τις απόψεις του ΟΗΕ και της ΕΕ ότι δήθεν βρισκόμαστε σε κλιματική κρίση; Κινδυνεύει η ακαδημαϊκή ελευθερία; Κινδυνεύει η δημοσιογραφική ελευθερία; 

Κινδυνεύει η ελευθερία συνάθροισης όσων αμφισβητούν την κλιματική δήθεν κρίση; Ποιές οι επιπτώσεις του ψηφίσματος της Ευρωβουλής πάνω στα Συντάγματα των κρατών-μελών; Υπάρχει περίπτωση να δούμε στρατό στους δρόμους Ευρωπαϊκών πόλεων λόγω της επίκλησης της «κλιματικής έκτακτης ανάγκης»; 

Έχουν θεσπιστεί σχετικές διασφαλίσεις για την εξασφάλιση του κράτους δικαίου σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης ώστε να αποφευχθεί η κατάχρηση της εκτελεστικής εξουσίας από τις δημόσιες αρχές, [6] και [7]; Τ

Τα όρια της επιστήμης και της πολιτικής είναι πλέον εντελώς δυσδιάκριτα. 

Μήπως υπάρχει ο κίνδυνος επικράτησης ενός φαιοπράσινου Ολοκληρωτισμού

ΥΓ 1. Στη Γερμανία ήδη ψιθυρίζεται η επιβολή αύξησης φόρων στα καύσιμα κίνησης: 47 σεντς του ευρώ στη βενζίνη και 70% αύξηση φόρου στο πετρέλαιο κίνησης, [8]. Αυτά βλέπουν οι αγρότες της ΕΕ και ξεσηκώνονται

ΥΓ 2. Θα δυσαρεστήσω τους υποστηρικτές της ΑΟΖ. Ποιά ΑΟΖ να κηρύξει η Ελλάδα; Μακάρι να το έκανε εδώ και χρόνια! Όμως η ΑΟΖ συνδέεται άμεσα με την αξιοποίηση των υδρογονανθράκων. Η επίσημη θέση πλέον της ΕΕ είναι ότι η Ευρώπη βρίσκεται σε κλιματική έκτακτη ανάγκη και γι’αυτό πρέπει να απαγκιστρωθούμε από τους υδρογονάνθρακες. Θα πρότεινα στους υποστηρικτές της ΑΟΖ να απευθύνουν σχετικό ερώτημα προς τους Ευρωβουλευτές των κομμάτων που ψήφισαν θετικά. Ποιές χώρες εντός και εκτός ΕΕ κερδίζουν από αυτό το ψήφισμα; Άραγε έτσι συνδέονται όλα τα παραπάνω με τις τρέχουσες γεωπολιτικές εξελίξεις στη Μεσόγειο; 

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ 
  1. https://www.abc.net.au/news/2019-12-03/climate-change-international-security-risk/11714284 
  2. https://hellasjournal.com/2019/12/oi-ellines-eyrovoyleytes-katalavan-ti-psifisan-i-klimatiki-krisi-kai-i-eyropaiki-enosi/ 
  3. https://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20191121IPR67110/the-european-parliament-declares-climate-emergency 
  4. https://www.gisreportsonline.com/goodbye-freedom-democracy-and-the-rule-of-law,politics,3041.htm
  5. https://en.wikipedia.org/wiki/Article_48_(Weimar_Constitution)  
  6. https://eulawenforcement.com/?p=385 
  7. https://www.researchgate.net/publication/323939951_Emergency_But_What_about_Legal_Protection_in_the_EU 
  8. https://www.cleanenergywire.org/news/germany-needs-drastic-rise-fuel-prices-meet-climate-targets-environment-agency-paper-says 

(*) PhD Σχολής Μηχανικών Ορυκτών Πόρων Πολυτεχνείου Κρήτης

Πηγή αναδημοσίευσης: hellasjournal.com