ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ: ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΟ 18%


*Ακολουθεί σχόλιο του blog

Αρνητικό πρόσημο εμφανίζουν οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις, το φετινό καλοκαίρι, στα ελληνικά αεροδρόμια της χώρας, όπως προκύπτει από τον σχετικό προγραμματισμό στο τέλος Ιουνίου, σε σχέση με τις θέσεις που είχαν δρομολογηθεί την αντίστοιχη χρονική στιγμή για την σεζόν του 2018, αλλά και σε σχέση με τον αριθμό των θέσεων που εν τέλει υλοποιήθηκαν το 2018.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις στα μεγάλα αεροδρόμια καταγράφονται στο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης (-18%) και στο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων (-17%), αν και σύμφωνα με την αρχική μελέτη η μείωση των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων στα Χανιά ανέρχονταν σε 15%.

Τα παραπάνω προκύπτουν από την επικαιροποιημένη μελέτη του INSETE για την εξέλιξη των αφίξεων και των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων στα περιφερειακά αεροδρόμια το 2019 και την πορεία των οικονομιών των αγορών μας. Υπενθυμίζεται ότι και τον Φεβρουάριο το INSETE, είχε εκτιμήσει, με βάση τα τότε στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Συντονισμού Πτήσεων, μείωση των θέσεων κατά 7%.

Οι διεθνείς αφίξεις για το φετινό πεντάμηνο στα περιφερειακά αεροδρόμια, δείχνουν μια σταθερότητα (+0,9%) που προκύπτει από ένα πολύ ισχυρό τετράμηνο (+8,5%), ενώ τον Μάιο παρατηρήθηκε μια μείωση κατά 3,1%, σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με τίτλο: «Οι προοπτικές του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα το 2019, βάσει της πορείας των οικονομιών των χωρών προέλευσης επισκεπτών και των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων»

Επίσης, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία για τον Απρίλιο και τον Μάιο, τους δύο πρώτους μήνες της σεζόν, οι πληρότητες των αεροπλάνων ήταν αυξημένες.



Όσον αφορά στον προγραμματισμό στις 30/06/2019, ο αριθμός των αεροπορικών θέσεων σε πτήσεις από το εξωτερικό που έχει προγραμματισθεί για τη θερινή σεζόν 2019 στα περιφερειακά αεροδρόμια (16,6 εκατ.) καταγράφει μείωση κατά 7% (1,2 εκατ.) σε σχέση με τις θέσεις που είχαν δρομολογηθεί την αντίστοιχη χρονική στιγμή για την σεζόν του 2018 και κατά 4,9% (855 χιλ.) σε σχέση με τον αριθμό των θέσεων που εν τέλει υλοποιήθηκαν το 2018.

Όπως επισημαίνεται στη μελέτη, η τελική μεταβολή των αεροπορικών αφίξεων θα προσδιοριστεί τόσο από τον βαθμό υλοποίησης του προγράμματος, όσο και την πληρότητα των αεροπλάνων.

Τέλος, η τουριστική κίνηση στα νησιά θα προσδιοριστεί και από τον εισερχόμενο τουρισμό που μετεπιβιβάζεται στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών προς κάποιο περιφερειακό αεροδρόμιο.


Το σύνολο των επιβατών αυτών εκτιμάται σε περίπου 2 εκατ. για το 2018, εκ των οποίων περίπου οι μισοί ήταν κάτοικοι εξωτερικού, ενώ το 1ο εξάμηνο του 2019 εκτιμάται ότι ο αριθμός των μετεπιβιβαζόμενων επιβατών από το εξωτερικό για κάποιο Περιφερειακό Αεροδρόμιο αυξήθηκε περί το 13%.

Σε ό,τι αφορά την πορεία της φετινής θερινής περιόδου, σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν οι ακόλουθοι παράγοντες:

• Η σχετική επιδείνωση του οικονομικού κλίματος στις ευρωπαϊκές οικονομίες το 2019, που προβλέπεται να αναπτυχθούν με χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με το 2018. Αυτό επιδρά συνήθως αρνητικά στο διαθέσιμο εισόδημα και την διάθεση των καταναλωτών να δαπανήσουν. Μεγαλύτερη ανάπτυξη αναμένεται να έχει η οικονομία των ΗΠΑ, με τις οποίες όμως δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση με τα περιφερειακά αεροδρόμια.

• Το περυσινό ζεστό καλοκαίρι στην Ευρώπη που επηρέασε την ταξιδιωτική συμπεριφορά στις αγορές αυτές, οδηγώντας τους δυνητικούς επισκέπτες είτε σε παραμονή στη χώρα τους για τις διακοπές τους («staycations»), είτε σε αναβολή της λήψης της απόφασης για διακοπές στο εξωτερικό.

• Η επάνοδος της Τουρκίας και της Βόρειας Αφρικής στις αγορές, που ωθεί τους Τour Operators και τις αεροπορικές εταιρείες να αυξήσουν τη δυναμικότητα προς τους προορισμούς αυτούς για να εξυπηρετήσουν την αυξημένη ζήτηση.

• Ο περιορισμός της δυναμικότητας του κλάδου των αερομεταφορών, λόγω και της καθήλωσης των Boeing 737-Max για λόγους ασφαλείας και οι ανακατατάξεις στον παγκόσμιο αεροπορικό κλάδο τα τελευταία χρόνια λόγω χρεοκοπιών διαφόρων εταιρειών.

Με αφορμή τα παραπάνω στοιχεία, ο γενικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, Ηλίας Κικίλιας ανέφερε ότι: «Μέρος της παρατηρούμενης μείωσης στον προγραμματισμό των θέσεων στα περιφερειακά αεροδρόμια, ενδέχεται να αποτελεί και «διόρθωση» γιατί τη θερινή σεζόν του 2018 σε σχέση με του 2017, η αύξηση στον προγραμματισμό θέσεων ανήλθε σε 15%, η αύξηση της υλοποίησης του προγράμματος σε 13% και η αύξηση των αφίξεων σε 11%. Δηλαδή, η αύξηση των αφίξεων το 2018 ήταν μικρότερη κατά 4% από την αύξηση των προγραμματισμένων θέσεων και κατά 2% από τις υλοποιημένες θέσεις. 

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, παρατηρήθηκε μείωση των πληροτήτων των αεροπλάνων που ενδεχομένως ώθησε αεροπορικές εταιρείες και Tour Operators να περιορίσουν την δυναμικότητα για το 2019 προσδοκώντας σε υψηλότερες πληρότητες».



Στη μελέτη, γίνεται αναλυτική καταγραφή μίας σειράς αεροπορικών και οικονομικών στοιχείων για 18 αγορές του ελληνικού τουρισμού, από τις οποίες προέρχεται το 76% του συνόλου των εισπράξεων του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα.

Ενδεικτικά, η εικόνα στις 10 βασικές αγορές σε ό,τι αφορά τις αεροπορικές θέσεις με βάση τον προγραμματισμό στις 30/06/2019, έχει ως εξής:

1.Γερμανία: Μετά την πολύ μεγάλη αύξηση κατά 25% στις προγραμματισμένες θέσεις το 2018, το 2019 παρατηρείται μείωση κατά 8%. Ο προγραμματισμός του 2019 είναι χαμηλότερος από την υλοποίηση των θέσεων του 2018 (3,2 εκατ. έναντι 3,5 εκατ.), αλλά ένα μέρος της τάσης αυτής, μπορεί να αφορά «διόρθωση» για επίτευξη υψηλότερων πληροτήτων.

2.Ηνωμένο Βασίλειο: Παρατηρείται οριακή αύξηση της τάξης του 1% ενώ ο προγραμματισμός των θέσεων του 2019 είναι οριακά χαμηλότερος από την υλοποίηση των θέσεων του 2018.

3.Γαλλία: Θετική είναι η εικόνα για τη γαλλική αγορά, με τον προγραμματισμό θέσεων για το 2019 να είναι αυξημένος κατά 5% σε σύγκριση με το 2018, ενώ ταυτόχρονα ο προγραμματισμός του 2019 είναι υψηλότερος από την υλοποίηση των θέσεων του 2018 (912 χιλ. έναντι 867 χιλ.).

4.Ιταλία: O προγραμματισμός θέσεων 2019 παραμένει στα ίδια επίπεδα με το 2018 και είναι οριακά υψηλότερος από την υλοποίηση θέσεων του 2018.

5.Ολλανδία: Καταγράφεται μείωση κατά 5% στον προγραμματισμό θέσεων ενώ παράλληλα ο προγραμματισμός θέσεων του 2019 είναι χαμηλότερος από την υλοποίηση του 2018 (923 χιλ. έναντι 961 χιλ.)..

6.Πολωνία: Μετά την αύξηση στον προγραμματισμό θέσεων το 2018 κατά 61%, έναντι της οποίας η αύξηση των επιβατών ήταν 27%, φέτος παρατηρείται μείωση κατά 32%. Ο προγραμματισμός των θέσεων του 2019 είναι χαμηλότερος από την υλοποίηση των θέσεων του 2018 (818 χιλ. εκατ. έναντι 1 εκατ.).

7.Ελβετία: Παρατηρείται μείωση κατά 1% στις προγραμματισμένες θέσεις. Επίσης, ο προγραμματισμός θέσεων του 2019 είναι οριακά υψηλότερος από τον αριθμό των θέσεων που πραγματοποιήθηκαν το 2018 (392 χιλ. έναντι 390 χιλ.).

8.Βέλγιο: Καταγράφεται μείωση κατά 6% στις προγραμματισμένες θέσεις. Επίσης, ο προγραμματισμός θέσεων του 2019 υπολείπεται της υλοποίησης θέσεων του 2018 (405 χιλ. έναντι 463 χιλ.).

9.Αυστρία: Παρατηρείται αύξηση κατά 18% στις προγραμματισμένες θέσεις. Ο προγραμματισμός θέσεων του 2019, είναι υψηλότερος της υλοποίησης θέσεων του 2018 (477 χιλ. έναντι 407 χιλ.).

10.Κύπρος: Καταγράφεται μείωση κατά 25% στις προγραμματισμένες θέσεις. Ο προγραμματισμός θέσεων του 2019 είναι χαμηλότερος από την υλοποίηση θέσεων του 2018 (203 χιλ. έναντι 260 χιλ.).

Πηγή: money-tourism.gr

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ BLOG: Ευχόμαστε η παραπάνω ανάρτηση να προκαλέσει τους ανάλογους προβληματισμούς σε όσους πολιτικούς και πολιτευτές επιμένουν να συνδέουν τις περισσότερες φορές, χωρίς καμία απόδειξη, τα όποια εμφανή ή αφανή προβλήματα εμφανίζει ο κλάδος του τουρισμού στην Χαλκιδική και την Βόρεια Ελλάδα γενικότερα με την μεταλλευτική δραστηριότητα και ειδικότερα με την επένδυση χαλκού χρυσού στην ΒΑ Χαλκιδική.

Ο τουρισμός της πατρίδας μας με βάση και τα παραπάνω επίσημα στοιχεία είναι ξεκάθαρο, πως πάντοτε θα επηρεάζεται θετικά ή αρνητικά από τις εκάστοτε πολιτικές και οικονομικές συνθήκες.

Η μεταλλευτική δραστηριότητα όταν γίνεται με υπευθυνότητα και χρήση τεχνολογικών εφαρμογών αιχμής και τηρεί όλους τις προβλεπόμενους όρους λειτουργείας, όπως διεξάγεται στο κοιτασματολογικό πεδίο των εγκαταστάσεων των μεταλλείων Κασσάνδρας είναι απλά ευτύχημα, χωρίς ίχνος υπερβολής. 

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Στο σχόλιο που κάνετε στο τέλος προσθέστε και αυτή την παράμμετρο:
Το μεγάλο κακό και την δυσφήμιση που κάνουν οι γιαλαντζί οικολόγοι στον τόπο μας διαθνώς με τις αναφορές και τα δημοσιεύματα τους για μόλυνση και κρανίου τόπο στην χαλκιδική λόγω της εξόρυξης.
Αυτό το κακό πρέπει να βρεθεί τρόπος να μετρηθεί και να καταλογιστεί οικονομικά σε εκείνους που το προκαλούν με δόλο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΕ ΚΑΥΣΙΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ Η ΕΝΑΕΡΙΑ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΔΟΛΑΡΙΟ: ΥΠΟΧΩΡΕΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΓΕΝ - ΝΕΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΥΣΟ

ΚΑΘΑΡΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ: ΟΙ ΜΕΤΟΧΕΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΥΠΟΧΩΡΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΔΟ ΤΡΑΜΠ